Značky Bentley a Rolls-Royce kdysi sídlily pod jednou střechou, dnes si významně konkurují, zejména pokud jde o kategorii největších limuzín. Želízko automobilky z britského Crewe je pojmenované podle slavné zatáčky na okruhu v Le Mans. To však není zdaleka jediným detailem, kterým chce mulsanne vyzdvihovat tradici okřídleného B.

Stačí se podívat na design limuzíny, která svojí délkou přesahuje 5,5 metru. Na mohutné přední masce se tyčí soška loga značky, které se v případě střetu s chodcem bleskově schová do přední masky. Na předválečné modely odkazují čtyři velká světla, na klasiku britských karosářů zase velký zadní sloupek, který podtrhuje prestiž tohoto vozu. Mulsanne zaslouženě na silnici budí šlechtický dojem. A to třeba i díky pečlivě propracované karoserii bez viditelných spár.

V přepychové limuzíně se posádka musí cítit jako v tradičním britském klubu. Proto si při objednávce vozu může majitel specifikovat mnoho barev kůže nebo si vybrat z velkého množství druhů dřeva. Pokud si to přeje, je možné do dřevěných desek nechat vložit vlastní rodinný erb anebo jej rovnou vyšít na hlavové opěrky pohodlných křesel. U takových aut je zvykem, že majitel sedí vzadu, Bentley však o mulsanne tvrdí, že posadit se do role řidiče je stejně příjemné.

Každopádně zaměření na zadní cestující je patrné z velkého množství prostoru či široce nastavitelných sedaček. Dlouhý seznam příplatků může zahrnovat speciální měkké polštářky pro ještě větší pohodlí nebo třeba chladicí box na dvě lahve šampaňského včetně originálních skleniček s vyraženým logem Bentley. Pochopitelně přesně pasují do středového držáku. K dispozici jsou však i moderní technologie. Na palubě je wi-fi a pořídit se dá i elektricky vyklápěný stoleček připravený pro uchycení iPadu a klávesnice. Vzadu se tak dá pohodlně relaxovat i pracovat.

I sedadlo řidiče je místem, kde je příjemné trávit hodně času. Už jen kvůli výhledu přes dlouhou příď, která podtrhuje exkluzivní atmosféru. Funkce vozu se ovládají skleněnými tlačítky, zvláštností je, že ručičky budíků v přístrojovém štítu začínají svůj běh v jejich horní části. Jde o další spojitost s historickými vozy Bentley. Displej zábavního systému se dá skrýt pod dřevěný panel, aby nerušil klubovou atmosféru. K ní patří samozřejmě prestižní ručičkové hodinky.

Zatímco Rolls-Royce spoléhá na sílu dvanáctiválcových motorů, Bentley do mulsanne vkládá velký benzinový osmiválec, navíc popoháněný dvěma turbodmychadly. Ten tak ve výkonu i točivém momentu svého konkurenta překonává. Ekonom usedl za volant mulsanne přímo v okolí továrny Bentley a vyzkoušel ho na dálnici i na běžných silnicích. Díky velmi vysokému točivému momentu není pro mulsanne problémem ani dynamická jízda. Být na německé dálnici, mohl by tento kolos uhánět až 296 km/h!

Spěch však mocným majitelům takového vozu nesluší. I proto je dobré na běžných silnicích jezdit spíše klidněji. I přes patřičnou odtažitost řízení je totiž 2,6 tuny masy vozu pořád jasně cítit. A tak je lepší zvolit na adaptivním podvozku komfortní režim označený jménem značky a nechat se unášet tlumiči, které jakoukoli nerovnost vyžehlí do podoby jemného sametu. Díky skvělému odhlučnění v tu chvíli panuje na palubě naprostý klid. Je tedy možné konverzovat o investicích nebo si pustit klasickou hudbu ze zakázkového audiosystému Naim.

 

Tabulka technických parametrů
Bentley Mulsanne

Motor: zážehový přeplňovaný osmiválec
Objem: 6750 ccm
Výkon: 377 kW (513 k)
Toč. moment: 1020 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 5,3 s
Max. rychlost: 296 km/h
Komb. spotřeba: 16,9 l/100 km
Rozměry: 5562 × 1948 × 1526 mm
Cena: 6 895 484 korun bez DPH

Dlouhý seznam příplatků může zahrnovat speciální měkké polštářky nebo třeba chladicí box na dvě lahve šampaňského včetně skleniček s logem Bentley.

Mulsanne svojí mohutností a tvarem přídě odkazuje na tradiční modely značky.

Kabině kralují exkluzivní materiály, zejména dřevo a kůže.

Ručička otáčkoměru oproti běžným vozům startuje z horní polohy.

Mezi zadními sedadly je chladicí box na šampaňské.

Bentley připravil pro vůz speciální sadu zavazadel, která se přesně vejdou do kufru.

Foto: Bentley

Související