Německo, největší evropský automobilový trh, zaznamenalo v březnu růst prodejů osobních vozů o pět procent a za první tři měsíce skoro o šest. Francie hlásí za březen růst o 12 procent a za první kvartál o tři procenta.

Také ve Velké Británii přinesl třetí letošní měsíc zvýšení o 18 procent, za celý první kvartál vzrostla britská poptávka o 14 procent. Španělsko roste již sedm měsíců za sebou, za první čtvrtletí o 12 procent. V Polsku došlo v březnu ke zvýšení prvních registrací nových osobních aut o 39 procent a za celé první čtvrtletí o 27 procent. Dokonce i vychrtlý český trh už roste – za březen o 20 procent, za první tři měsíce o osmnáct.

V době, kdy evropský automobilový trh prožíval hlubokou krizi, neslo se českou kotlinou, že tuzemská ekonomika je na automobilovém průmyslu přehnaně závislá. Současný vývoj ale ukazuje, že tuzemští producenti i výrobci dílů krizi přežili a jsou schopni se přizpůsobovat vnějšímu prostředí.

V prvních měsících letošního roku tu prudce roste nejen produkce osobních aut, ale rovněž autobusů, náklaďáků a zejména motocyklů. V automobilovém průmyslu přitom zároveň rostou platy (a to nejen manažerům) a mnohé firmy opět nabírají zaměstnance. Vývoj zaměstnanosti a mezd v celé České republice však za tempem automobilového průmyslu zaostává, což je varovné. Jako by se tuzemská ekonomika během krize nenápadně rozpadla na dvě.