Jde o někdejší Autopal Nový Jičín. Tedy o podnik, který v osmdesátých letech na jednu stranu vyvinul „světlo roku“ (světlomet pro Ladu tehdy dosáhl v Evropě nejlepších měřitelných parametrů), ale na druhou stranu zkomplikoval život designérům, kteří navrhovali Škodu Favorit. Autopal měl totiž připravený poměrně vysoký světlomet pro škodovku, která se nedostala do sériové výroby, a nehodlal na jeho tvaru nic podstatného měnit.

Slavný italský karosář Nuccio Bertone tak poprvé v životě musel přizpůsobit tvary auta světlometu, místo aby se výrobce světel přizpůsobil jeho návrhu. Favorit měl kvůli tomu poněkud hranatější tvary, než velela tehdejší móda. Na druhou stranu dobře svítil.

Firma měla štěstí, že ji neovládly nějaké fondy vzešlé z kuponové privatizace. Jejím majitelem se stal Ford. Jenže kvůli tomu ztratila zakázku od Škody na světlomet pro připravovanou Felicii. V mladoboleslavské automobilce to tehdy vysvětlovali tvrzením, že ze vzhledu předního světlometu by si profesionálové u Fordu dokázali odvodit, jak bude vypadat celý nový model.

Pod Fordem jinak zažil Autopal šťastnou dobu a vyráběl pochopitelně hlavně světla do fordů. Americký koncern později vyčlenil výrobu automobilových dílů do firmy Visteon, následně se tedy český podnik jmenoval Visteon-Autopal a okruh zákazníků se ještě rozšířil. Výroba světel však patřila do divize, kterou Visteon předloni prodal indické skupině Varroc Group.

Vzhledem k vysoké kvalifikaci českých techniků budou světla z firmy Varroc Lighting Systems určitě dobře svítit. Využívají je nadále například firmy Bentley, Ford, Jaguar či Land Rover. Jenom je škoda, že nový název firmy tady zatím zná jen málokdo.