„I přesto, že jsou noční ulice prázdné, funguje většina světel nepřetržitě a tím se zbytečně snižuje plynulost silničního provozu i zhoršuje životní prostředí,“ řekl Jiří Nouza, náměstek primátora HMP.

Na to si velmi často stěžují i řidiči, jejichž průjezd noční Prahou se tak zbytečně prodlužuje až o desítky minut. I to je jedním z důvodů, proč se hlavní město rozhodlo k omezení nočního provozu semaforů.

Dalším důvodem je i nebezpečné přecházení. „Paradoxně v nočních hodinách se stává přechod se zapnutou signalizací nebezpečnější, protože chodci často nerespektují červenou a řidič, který projíždí na zelenou, je tak může snadněji přehlédnout,“ uvedl Ladislav Pivec, pověřený ředitel TSK.

Na druhou stranu při vypnuté signalizaci musejí řidiči umožnit chodcům na přechodu bezpečné přejití vozovky.

Možné lokality typuje Technická správa komunikací spolu se silničním správním úřadem magistrátu. V první etapě bude omezen noční provoz na 33 světelných signalizacích. Pokud se změna osvědčí, budou následovat další místa, uvedlo v tiskové zprávě TSK.

Celkový počet světelných signalizačních zařízení v Praze je 612 a z toho samostatných přechodů 118. Na 90 % z nich je nyní nepřetržitý provoz nastaven.

Související