Za 7 let fungování mýtného systému se podle něj vybralo celkem 49,2 mld. korun. Aktuálně je v mýtném systému registrováno přes 680 tis. uživatelů, z nichž 12 % připadá na menší nákladní vozidla s hmotností do 12 tun. Autobusy přispívají na vybrané mýto 1 %, hlavní podíl tak mají těžší kamiony.

Nejsilnějším dnem loňského roku bylo úterý 29. října, tedy den po státním svátku, kdy se vybralo 36,659 mil. korun za jediný den. Nejvýnosnějším týdnem bylo období mezi 21. a 27. říjnem a nejvýnosnějším měsícem byl říjen.

Přes polovinu s Euro 5

Zatímco v roce 2010 tvořila vozidla s Euro 5 necelou čtvrtinu mýtných transakcí, letos už to bylo 55 %. „Pokud nedojde v začínajícím roce ke změnám v tarifní politice, pokračující obměna vozového parku bude dále snižovat výběry mýta, a to i přesto, že oživující se hospodářství přinese rostoucí počet kamionů na dálnicích," uvedl mluvčí.

Výběry mýtného lze podle něj letos očekávat na podobných hodnotách jako loni, protože se neplánuje ani výrazný přírůstek nových dálnic.

S fungováním systému mýtného je podle průzkumu společnosti IPSOS spokojeno 71 % tuzemských dopravců. Okolo 85 % českých a slovenských dopravců ale není spokojeno s cenami a tarify považují za příliš vysoké. Ceny přitom vadí především menším firmám. Dostatek informací má 78 % uživatelů mýta. Lépe hodnocené jsou mýtné systémy Německa a Rakouska.

Související