Zvenčí je nový vzhled vozu takřka nepostřehnutelný, facelift se tu totiž projevil jen drobnými retušemi. Auto ozdobila nová maska chladiče s voštinovou mřížkou, přibyly dekory ve tvaru bumerangů na předním nárazníku. Velké kombi si ale drží styl luxusního zálesáka schopného vyrazit v případě potřeby do terénu. Tím se řadí do kategorie allroadů. Konkurencí je například Audi A6 allroad quattro.

 

Uvnitř je facelift mnohem patrnější, projevil se ve tvaru palubní desky. Tenký středový panel zůstal zachovaný, stejně tak přívětivé ovládání klimatizace pomocí tlačítek dohromady znázorňujících postavu sedícího cestujícího. Displej navigace je nyní v samostatné kapličce na vrchu palubní desky, dříve byl vysouvací. Systém hovoří česky a na konec roku plánuje Volvo verzi s dotykovým displejem.

Automobilka jde s dobou, a tak nahradila klasické budíky rychlosti a otáček displejem, který je pouze simuluje. Jeho výhodou je přehlednější zobrazení údajů a také možnost zvolit jedno ze tří barevných schémat. Ta se liší i funkčně: například sportovní mód upřednostňuje otáčky a rychlost zobrazuje čísly.

 

Interiér XC70 je nadmíru prostorný. Pohodlná sedadla nemají sice příliš velké boční vedení, ale snadno svezou čtyři dospělé a nouzově i pátého člena posádky. Kufr s objemem 575 litrů má praktickou dělící přepážku na drobnosti i vyklápěcí bytelnou mříž, která snadno oddělí náklad od posádky.

 

U modelu XC70 není mnoho motorů na výběr, diesel zastupuje klasický řadový pětiválec s objemem 2,4 litru. Určitě zaslouží pochvalu za kultivovanost. Výkon 163 koní by se na velké kombi mohl zdát nízký, auto má ale solidní dynamiku. Je ovšem potřeba se připravit na průměrných 8,5 litru nafty na 100 kilometrů. Slabinou celého soustrojí je snad jen postarší automatická převodovka Geartronic, která řadí pomaleji než řada jiných automatů u konkurence.

 

U Volva XC70 je přesto lepší počítat spíše s klidnější jízdou. Vyšší podvozek s komfortním nastavením ukazuje v ostrých zatáčkách větší náklony. Spíše k relaxačnímu svezení vybízí i silným posilovačem odlehčené řízení a také bezpečnostní systémy vehementně varující před jakýmkoli nebezpečím. Když ale přijde na věc, umí XC70 vyrazit i mimo asfalt a na rozbitých polních cestách bude stále komfortní. A v tom spočívá jeho kouzlo.

 

Tabulka technických parametrů
Volvo XC70 D4 AWD

Motor: vznětový pětiválec
Objem: 2400 ccm
Výkon: 120 kW (163 k)
Toč. moment: 420 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 10,8 s
Max. rychlost: 195 km/h
Převodovka: 6stupňová, automatická
Komb. spotřeba: 6,4 l/100 km
Rozměry: 4838 x 1870 x 1604 mm
Cena: 1 312 000 Kč

Motor si zaslouží pochvalu za kultivovanost a solidní dynamiku, kterou vozu dává.

Facelift přinesl karoserii Volva XC70 jen pár drobných detailů. Uvnitř vozu je ale znatelnější.

Palubní deska má integrovanou obrazovku multimediálního systému a nově řešený přístrojový panel.

Tenký středový panel zůstal, stejně tak piktogram klimatizace.

Ochrana proti nepřízni terénu je jedním z poznávacích znamení vozu.

Foto: Volvo

Související