Model Grand je příbuzný s menší verzí C4 Picasso, přesto je drtivá většina dílů jiných. Za pozornost stojí nejen výrazná tvář auta s LED pro denní svícení v samostatných blocích, ale třeba i netradičně řešené ližiny, které jakoby mimochodem vycházejí přímo z karoserie. Řešení zadních partií pak připomíná vozy jako Audi Q7 nebo Opel Insignia.

 

Bohaté prosklení včetně velké panoramatické střechy dělá z interiéru vozu příjemné místo k cestování. Picasso nemá už ani jediný budík. Přístroje nahradil velký barevný displej, který naráz promítá řidiči spoustu informací. Ze začátku může být problémem se v nich vyznat, obrazovka ale umožňuje výběr z několika schémat, takže by si každý měl najít takové, které mu bude vyhovovat. Ve výbavě nechybí navigace, připlatit se dá i za elektronické pomocníky.

 

Palubní deska odpovídá sci-fi náladě na palubě. Výrazné tvary a hodnotně působící dekory se líbí. V rodinném voze je navíc samozřejmostí velké množství odkládacích míst. Ekonom testoval verzi pro sedm cestujících. Sedadla ve druhé řadě pojmou ještě průměrně vzrostlé jedince, na které čekají i vyklápěcí stolky s osvětlením.

Citroën Grand C4 Picasso je nabízen se širokou paletou motorů. Žhavou novinkou je v jeho případě jednotka 2.0 BlueHDI, která jako první motor u této francouzské značky splňuje budoucí emisní normu Euro 6. Je to díky konzumaci syntetické močoviny, která se v servisu doplňuje do nádržky umístěné pod zadními sedadly. Aditivo snižuje produkci emisí, pevné částice pak zachycuje filtr. Motor dobře spolupracuje i s manuální šestistupňovou převodovkou. Díky výkonu 150 koní a 370 Nm točivého momentu zvládá s rodinným autem dynamickou jízdu. Přitom jeho spotřeba v průměru příliš nekolísá. První kilometry ukázaly na 6,2 litru nafty na 100 kilometrů.

 

 

Přes použitou jednoduchou zadní nápravu jsou jízdní vlastnosti vozu ve srovnání s předešlou generací výrazně dospělejší. Auto neposkakuje a je stabilní i ve vysokých rychlostech. Posádce tak poskytuje dostatek komfortu. Od řízení se tradičně nedá očekávat sportovní charakter, už rozměrný volant šišatého tvaru neumožňuje příliš rychlé střídání směru. To ovšem nevadí, rodinný výlet má většinou charakter klidné projížďky. Citroën Grand C4 Picasso tak určitě potěší všechny, kteří se rádi ve větším počtu vydávají na dovolenou.

Tabulka technických parametrů
Citroën Grand C4 Picasso

Motor: vznětový čtyřválec
Objem: 1997 ccm
Výkon: 110 kW (150 k)
Toč. moment: 370 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 9,8 s
Max. rychlost: 210 km/h
Komb. spotřeba: 4,2 l/100 km
Rozměry: 4597 x 1836 x 1644 mm
Cena: 604 900 korun včetně DPH

Jízdní vlastnosti vozu jsou ve srovnání s předešlou generací výrazně dospělejší.

Citroën se svým stylem blíží sci-fi. Zaujmou LED na přídi nebo ližiny navazující na karoserii.

Palubní deska už nemá klasické budíky. Vévodí jí displej se všemi podstatnými informacemi.

Do kabiny se vejde až sedm cestujících. Pak už ale nezbude místo na zavazadla.

Brzdová světla mají zrcadlový efekt. Vypadají futuristicky.

Foto: Citroën