Model ASX je na trhu již několik let, proto nedávno prošel faceliftem. Na jeho prozkoumání by ale bylo nutné zaplatit forenzního experta. Změny jsou tak minimální, že starší model od nového rozezná snad jen pečlivě proškolený prodejce. Ekonom na voze přesto objevil lehce upravenou masku chladiče a nová mlhová světla. Je ale dobře, že se ASX radikálně nemění. Ačkoli jde o malé SUV, působí robustním dojmem. Vysoká příď a agresivně střižené linky budou lahodit hlavně oku mužské části řidičské obce.

 

Jestliže je dobře, že facelift změnil vzhled exteriéru jen minimálně, v kabině by Ekonom naopak uvítal více inovací. Třeba v provedení dekorů. Ty jsou velmi střídmé a kabina tak působí tmavým až neútulným dojmem. Na druhou stranu se ASX může pochlubit pečlivě promyšlenou logikou ovládání a malým množstvím tlačítek. To se bude líbit mnoha řidičům. Pochvalu vůz zaslouží i za prostornost, která je pro danou kategorii na dobré úrovni. Speciálně pro český trh se také nabízí zvětšení zavazadelníku až na 488 litrů. V takovém případě ale ve voze chybí rezervní kolo.

 

Benzinový atmosférický čtyřválec nepatří mezi agilní motory. Přestože je ASX výjimečně lehké SUV, výkon 117 koní nestačí na svižnou jízdu. Ručička se po otáčkoměru poměrně loudá a mizivý zátah 154 Nm znamená, že pro předjíždění je třeba hledat dlouhé a přehledné úseky. Náročným řidičům tedy tento model rozhodně vyhovovat nebude a pokud budou chtít ASX, nezbude jim než připlatit si více než 200 tisíc korun za naftovou verzi. Naopak těm méně náročným nebude

 

vadit ani fakt, že auto má poháněnou pouze přední nápravu. Se schopnostmi v terénu tak není možné počítat. Komentář si zaslouží ještě pětistupňová převodovka. Pátá rychlost je nastavena na dlouhý převod. Při dálničních 130 kilometrech v hodině točí motor 3600 otáček za minutu, je zde tedy ještě prostor zrychlit až ke 160 kilometrům. Pokud se na cestě vyskytne táhlé stoupání, Mitsubishi ASX ztrácí dech i v běžném provozu.

 

 

Ze základního ASX se tak stává městské SUV, které bude stačit na každodenní popojíždění do práce a na delší cesty se podívá jen zřídka. Proto je také vybaveno systémem AS&G, což je jen jiný název, který používá Mitsubishi pro start-stop. Městská spotřeba se tak může díky němu pohybovat okolo 7,5 litru benzinu na 100 kilometrů. Dálniční spěch znamená vysoký odběr přes 9 litrů. Z hlediska jízdních vlastností nabízí Mitsubishi slušný komfort. Díky lehkému motoru vpředu je také snadno ovladatelné v zatáčkách. S rázy od kol se Ekonom setkal na větších nerovnostech, jinak je jízda klidná.

 

Z týdenního testu vyplývá tedy jasné doporučení. Pokud bude řidič auto využívat pravidelně, často potřebuje jezdit na delší vzdálenosti a bude užívat i pohon všech kol, měl by si pořídit ASX s turbodieselem. Ten je lepší volbou z hlediska dynamiky i spotřeby. Škoda, že rozdíl v cenách obou vozů je tak velký.

 

Tabulka technických parametrů
Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC

Motor: zážehový atmosférický čtyřválec
Objem: 1590 ccm
Výkon: 86 kW (117 k)
Toč. moment: 154 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 11,4 s
Max. rychlost: 183 km/h
Převodovka: 5stupňová, manuální
Komb. spotřeba: 6,0 l/100 km
Rozměry: 4295 x 1770 x 1615 mm
Rozvor náprav: 2670 mm
Hmotnost: 1335 kg
Objem kufru: 488/1219 l
Cena: 484 000 korun včetně DPH

Benzinový čtyřválec nepatří mezi agilní motory. Přestože je ASX výjimečně lehké SUV, výkon 117 koní nestačí na svižnou jízdu.

Známkami faceliftu, kterým prošlo Mitsubishi ASX, jsou pouze lehce upravená maska chladiče a nová mlhová světla.

Model ASX se může pochlubit pečlivě promyšlenou logikou ovládání a malým množstvím tlačítek.

Jednoduché rádio dobře poslouží pro každodenní používání. Jeho zvuk je na slušné úrovni.

Pochvalu vůz zaslouží i za prostornost, která je pro danou kategorii na dobré úrovni.

Speciálně pro český trh se nabízí zvětšení kufru až na 488 litrů.

Foto: Mitsubishi, jan Markovič