Přes pět metrů dlouhý vůz dostal nové světlomety, které jsou nyní zarámované kroužkem tvořeným z diod. Záď má také nová brzdová světla. Ta se ji svým tvarem snaží trochu zjemnit, i když je to těžké. Příliš nafouklé pozadí je stylistickým prohřeškem Panamery, kterého se tak snadno zbavit nelze. Jinak ale vůz působí silně reprezentativním dojmem a stále je schopný vyvolávat v některých lidech emoce. Třeba čtyřmi mohutnými koncovkami výfuku na zádi nebo přítlačným křídlem, které se automaticky vysouvá při rychlosti nad 100 kilometrů za hodinu. Interiér tak skutečně trochu připomíná malý tryskáč.

Palubní deska a zejména její vysoký středový panel jsou obsypány velkým množstvím tlačítek, která by mohla nováčkovi zamotat hlavu, a i znalec vozů Porsche si musí vyhradit chvilku, aby odhalil všechny jejich funkce. Přístrojový štít se klasicky skládá z pěti budíků v samostatných tubusech, přičemž dominantní je velký otáčkoměr, který pomocí malého displeje zobrazuje i rychlost. Jeden z budíků je také vyhrazen pro barevný monitor. Umí ukázat teplotu kapalin, práci turbodmychadla, ale i podrobnosti z navigace, nebo změřit zrychlení a čas na okruhu. K tomu se ale také dají využít i parádní ručičkové stopky čestně trůnící uprostřed vrchní části palubní desky.

Ač jde o obrovský vůz typu fastback, je Panamera vyhrazena pouze pro čtyři cestující. Tím pádem i lidé sedící vzadu mají pro sebe možnosti širokého nastavení komfortu včetně vyhřívání a chlazení sedaček nebo samostatné klimatizace. V interiéru vozu, který by mohl nahradit klasickou reprezentativní limuzínu, působí sportovně střižené sedačky s integrovanou hlavovou opěrkou poněkud nemístně, stejně tak jejich červené zabarvení. Takový pocit ale první svezení s testovaným vozem rozpráší. Pevné uchycení posádky na sedadla je totiž zapotřebí.

Panamera Turbo je aktuálně nejsilnějším modelem nabídky v Česku. Pohání ji osmiválec s objemem 4,8 litru okořeněný přeplňováním. Díky tomu produkuje výkon 520 koní a maximum točivého momentu až 770 Nm. Kvůli takovým extrémním hodnotám si dokáže pohrávat s dvoutunovým vozem jako vítr s krabičkou od sirek. Ještě že je Panamera vybavena také rychlým dvouspojkovým automatem PDK a stálým pohonem všech kol. Ať už je řízení nastaveno do standardního, nebo sportovního režimu, auto vyrazí po sešlápnutí plynového pedálu prudce kupředu: stovka přichází za 3,9 sekundy, maximum leží na 305 kilometrech.

Je dobře, že Panamera neztrácí na citlivé vyváženosti a reakcích, kterými tak prosluly vozy značky Porsche. V řízení je ale cítit, že velké auto potřebuje trochu více prostoru než subtilní sporťák. Více než vykružování úzkých horských vlásenek řidiči udělá radost bleskové předjíždění nebo dálniční let. Naopak klidná jízda v rámci pravidel dělá vozu potíže. Reakce jsou tak těkavé, že ani jemné dávkování plynu nezabrání prudkým rozjezdům. Po městských ulicích se tak auto pohybuje spíše přískoky. Tolik adrenalinu by však mohlo potenciální kupce odradit. A možná i cena, kterou dlouhý seznam příplatků vystřelil přes pětimilionovou hranici.

Jan Markovič

Tabulka technických parametrů
Porsche Panamera Turbo

Motor: přeplňovaný zážehový osmiválec
Objem: 4806 ccm
Výkon: 382 kW (520 k)
Toč. moment: 770 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 3,9 s
Max. rychlost: 305 km/h
Převodovka: 7stupňová automatická
Komb. spotřeba: 10,2 l/100 km
Rozměry: 5015 x 1931 x 1418 mm
Rozvor náprav: 2920 mm
Hmotnost: 2045 kg
Objem kufru: 443/1250 l
Cena: 5 014 266 Kč včetně DPH

Je dobře, že Panamera neztrácí na citlivé vyváženosti a reakcích, kterými tak prosluly všechny vozy značky Porsche.

Přes pět metrů dlouhá Panamera dostala nové světlomety, které jsou zarámované kroužkem tvořeným z diod.

Palubní deska je obsypána velkým množstvím tlačítek, která zprvu zamotají řidičům hlavu.

Přístrojový štít se klasicky skládá z pěti budíků v samostatných tubusech, přičemž dominantní je velký otáčkoměr.

Volič automatické převodovky PDK je umístěn uprostřed zvýšeného středového panelu.

Auto pohání osmiválec s objemem 4,8 litru okořeněný přeplňováním.

V luxusní limuzíně působí červené sportovně střižené sedačky s hlavovou opěrkou trochu nemístně.

Foto: Porsche

Související