Majitel, který vydá za auto čtyři miliony, nesnese žádné kompromisy. U Mercedesu si toho jsou dobře vědomi, proto připravili auto, které na první pohled poutá pozornost svou dlouhou přídí a nízkým profilem. Ne nadarmo se jeho předchůdci s hranatějším vzezřením přezdívalo "žehlička". Model, který testoval týdeník Ekonom, vynikl díky matnému stříbrnému laku doplněnému o malé aerodynamické součásti z uhlíkového vlákna. Stejný motiv se opakuje i v kabině, kde se ještě ke karbonu přidá chrom a špičková kůže na palubní desce, volantu i sedadlech. Aby bylo jasné, že verze AMG vzniká ve speciální manufaktuře v německém Affalterbachu, nese miniaturní hlavice automatu vyražené logo firmy.

Dvakrát přeplňovaný osmiválec má výkon 537 koní a maximum točivého momentu rovných 800 Nm. Speciálním balíčkem AMG Performance jej lze ještě posílit o dalších 14 koní a 100 Nm. Týdeník Ekonom si ale troufá tvrdit, že i základ víc než jen stačí. Motor v klidovém stavu jen hladce bublá, jakmile ale řidič poručí plynovým pedálem, dokáže vystřelit z nuly na 100 kilometrů za hodinu za 4,2 sekundy a s roadsterem letět rychlostí až 300 km za hodinu. Vzhledem k pohonu zadních kol působí prudké zrychlení až strašidelně, to když se záď hned po startu trochu rozvlní. Auto ale proti problémům chrání armáda elektronických vojáků. Ty lze postupně vypínat a užít si tak zábavnou jízdu.

K upravování jízdních zážitků slouží kruhový volič umístěný na středovém panelu, kterým si lze vybrat mezi režimy Comfort, Sport a Sport plus. Není nutné zdůrazňovat, že v komfortním režimu nechává sedmistupňový automat silný motor jen líně převalovat ve velmi nízkých otáčkách. Dokonce i upozadí možnosti volby řidiče - páčky pod volantem pro manuální řazení v tu chvíli fungují jen jako doporučení, kterým se automat víceméně řídí. Jakmile se ale přepne do sportovního režimu, bleskově zrychlí své reakce a nechá motor vytáčet do zvukově zajímavých výšek. Některá přeřazení může doprovodit i typickým "prásknutím" do znělých chromových výfuků. Manuální režim pak nechá práci zcela na řidiči. Ten musí řadit páčkami ve správnou chvíli, jinak je potrestán omezovačem. Dodává to spolu s obrazovkou AMG monitorující patřičné teploty všech kapalin nebo čas na okruhu závodnický pocit.

Velký roadster na některých českých okreskách působí, jako by mu byly malé. Nejde jen o to, že je opravdu velký, ale pro prudké zrychlování nebo driftování v zatáčkách není řada domácích silnic vhodných. SL totiž k tomu, aby vyniklo, potřebuje hladký asfalt. A toho je v Česku pomálu. Nutný je i pro komfortní jízdu. Přes dobrou torzní tuhost se na českých záplatách čas od času ozvou z některých míst kabiny vrzavé zvuky, které ubírají na pocitu exkluzivity. Pokud smí týdeník Ekonom budoucím majitelů radit, je lepší si jej pořídit rovnou ke své vile na Côte d'Azur nebo v Toskánsku. Na tamních komunikacích má totiž Mercedes šanci ukázat, co opravdu umí.

Jan Markovič

Tabulka technických parametrů
Mercedes-Benz SL 63 AMG

Motor: zážehový přeplňovaný osmiválec
Objem: 5461 ccm
Výkon: 395 kW (537 k)
Toč. moment: 800 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 4,2 s
Max. rychlost: 300 km/h
Převodovka: 7stupňová, automatická
Komb. spotřeba: 9,9 l/100 km
Rozměry: 4633 x 1877 x 1300 mm
Rozvor náprav: 2585 mm
Hmotnost: 1845 kg
Objem kufru: 241/381 l
Cena: 4 083 750 korun včetně DPH

Motor v klidovém stavu jen bublá, jakmile ale řidič poručí plynovým pedálem, dokáže vystřelit z nuly na stovku za 4,2 sekundy.

Mercedes SL 63 AMG přitahuje pozornost dlouhou přídí, nízkým profilem a matným stříbrným lakem.

Palubní deska, volant i sedadla jsou potažena kůží doplněnou chromovými a karbonovými prvky.

Rychloměr je cejchovaný do 320 km/h. Samo-statné tubusy budíků působí sportovním dojmem.

Řadící páka automatu má na sobě vyražené logo firmy AMG.

Dvakrát přeplňovaný osmiválec má výkon 537 koní.

Větrný deflektor se vysune automaticky po stisku tlačítka.

Foto: Mercedes-Benz