Interiér nejvyšší verze Revolution, kterou testoval Ekonom, obsahuje v podstatě vše, co řidič každý den potřebuje - třeba kožené čalounění, elektricky nastavitelné sedačky, parkovací kameru nebo adaptivní tempomat. Lákavě vypadá navigace, kterou si řidič může opatřit za 12 500 korun. Dodal ji ale TomTom, jenž běžně vyrábí přenosné GPS. Je to na ní cítit. Navigace má slabší grafiku a zmatené ovládání dotyky prstů i pomocí joysticku na středovém tunelu. K plusovým položkám lze přidat dostatek prostoru pro řidiče i posádku. Místa je vpředu i vzadu na rozdávání, jen nad hlavou bude urostlejší cestující ve druhé řadě omezovat dynamicky se svažující střecha. Zavazadlový prostor sice pojme slušných 489 litrů nákladu, vzhledem k tomu, že jde o sedan, je ale jeho využitelnost slabší. Kdo by však chtěl své auto využívat ke stěhování, může sáhnout po verzi kombi, která se také vyrábí.

Počínaje modelem CX-5 je každá nová Mazda vybavena sadou úsporných opatření, testované auto nebylo výjimkou. Japonci je nazývají Skyactiv. Jde o sérii úprav šasi, karoserie, podvozku, motorů i převodovek, které mají vylepšovat jízdní vlastnosti a hlavně zajistit nižší spotřebu. Díky tomu je nová Mazda 6 i tužší a na svou kategorii velmi lehká. Testovaný model vážil jen 1360 kilogramů.

Přední kola auta roztáčí motor Skyactiv-G, který ze dvou a půl litru objemu produkuje solidních 192 koní. Na rozdíl od evropských výrobců, kteří jdou za nižší spotřebou cestou downsizingu (snižováním objemu a jeho nahrazováním turbodmychadlem), Mazda ukazuje, že stále lze využívat i atmosférické jednotky s větším objemem. Jsou totiž schopné zajistit slušnou dynamiku, zrychlení na stovku zabere 7,8 sekundy. Nabízí i příjemný zvukový projev a gradaci výkonu ve vyšších otáčkách. Přitom spotřeba je přijatelná. Ekonom za týden změřil průměr 7,6 litru benzinu na 100 km, přičemž ve městě jezdil za 9 litrů, mimo ně spotřeba klesla i pod 7 litrů. Svůj podíl na tom nese i povedený automat. Ten sice nepatří k nejrychlejším, ale řadí chytře. Lze ho navíc korigovat i manuálním řazením pomocí páček pod volantem.

Konkurence také často ve svých vozech nabízí možnost nastavování jízdních režimů, taková možnost u Mazdy chybí. Konstruktéři totiž nastavili podvozek perfektně, takže jeho vlastnosti není potřeba upravovat. Auto sedí v zatáčkách tak pěkně, že jízda připomíná carvingové lyžování - zakousne se do oblouku a drží se ho po celou dobu průjezdu. Je to i díky použitým velkým kolům. Ta a ani tuhost nejsou na úkor komfortu, takže se s vozem dobře cestuje i na delší vzdálenosti. Nejlepší součástí auta je ale řízení. Je velmi přesné a tak komunikativní, že má řidič pocit, jako by mu povrch silnice probíhal pod dlaněmi. Takové nastavení se bude líbit hlavně motoristům, pro něž je řízení zábavou.

Jan Markovič

Tabulka technických parametrů
Mazda 6 2.5 Skyactiv-G

Motor: zážehový atmosférický čtyřválec
Objem: 2499 ccm
Výkon: 141 kW (192 k)
Toč. moment: 256 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 7,8 s
Max. rychlost: 223 km/h
Převodovka: 6stupňová, automatická
Komb. spotřeba: 6,3 l / 100 km
Rozměry: 4870 x 1840 x 1450 mm
Rozvor náprav: 2830 mm
Hmotnost: 1360 kg
Objem kufru: 489 l
Cena: 854 900 korun včetně DPH

Skyactiv neboli úsporné úpravy šasi, karoserie, podvozku, motorů i převodo-vek vylep-šují jízdní vlastnosti a zajišťují nižší spotřebu.

Mazda 6 sází na odvážné tvary, upoutá oblou, dynamicky působící karoserií s výraznou maskou chladiče.

Elegantní palubní desku si může majitel ještě doplnit třeba luxusním dekorem ze dřeva.

Parkovací kamera či adaptivní tempomat jsou součástmi běžného vybavení vozidla. Řidič si je nemusí pořizovat zvlášť.

Automatická převodovka má sice jen šest stupňů, řadí ale hladce a chytře.

Interiér Mazdy je prostorný. Místa je vpředu i vzadu na rozdávání.

Foto: Mazda