Range Rover však zůstal věrný tradici a i v novém pojetí zachovává svůj tvar připomínající krabici. Bere si některé prvky ze stylového SUV Evoque, jsou to třeba zadní a přední světla. Vnitřní vysoká pozice řidiče a posádky je velmi příjemná. Nabízí totiž přehled nad dopravní situací a jistotu jakési převahy nad ostatními. Horké chvilky snad lidé na palubě zažijí jen tehdy, když budou vjíždět do útrob podzemní garáže s nízkým stropem. Interiér vozu je na úrovni luxusních sedanů, jako je Mercedes-Benz třídy S nebo BMW 7. Všude je k vidění ušlechtilé dřevo a voňavá kůže. Široký seznam příplatkové výbavy dává majiteli možnost užít si auto naplno.

 

Ekonom k testu dostal model, který díky komfortním prvkům na palubě překročil základní cenu o více než milion korun. Jedním z nejdražších příplatků jsou dvě samostatná sedadla vzadu. Za 98 tisíc korun si mohou lidé vzadu hovět na polohovatelných křeslech vybavených masáží, vyhříváním nebo chlazením. Nechybí ani malá chladnička na nápoje. Sedadla od sebe odděluje středový panel s tlačítky a držáky na nápoje. K nalezení je i schránka na dálkový ovladač, který patří k multimediálnímu systému. Přehrát umí nejen DVD, ale i televizní signál. Příplatek v podobě luxusních zadních sedadel má ale jeden háček. Nelze je sklopit. Přesto Range Rover nabídne mamutí kufr s kapacitou 909 litrů, do kterého není problém vměstnat ani benzinovou zahradní sekačku v rozměrné krabici.

 

Při cestování na silnici je Range Rover skvěle odhlučněný a nabízí velmi komfortní svezení. I když se stabilita vozu oproti minulé generaci vylepšila, stále od něj nelze čekat sportovní průjezdy zatáčkami. Na to se takový stroj ani nehodí a dokazuje to i řízení, které má velmi dlouhý převod. Zatáčení velkým volantem tak spíše připomíná kormidlování luxusní jachty.Velmi silný naftový osmiválec nabízí výkon 339 koní a točivý moment rovných 700 Nm. Díky tomu dokáže rozhýbat tento kolos z nuly na stovku za 6,9 sekundy.

 

Spotřebu zřejmě budoucí majitel tolik řešit nebude. Změřený průměr 11,5 litru nafty na 100 km je ale na tak schopné auto skvělý výsledek. Navíc je Range Rover nezpochybnitelným králem terénu. Díky nastavitelné světlé výšce pneumatického podvozku a sání s otvory až u vrchu kapoty zvládne přebrodit 0,9 metru hlubokou řeku. Systém Terrain Response sám pozná, na jakém povrchu se vůz nachází, a podle toho nastaví reakce pohonu všech kol nebo stabilizace. Dokáže rozlišit mezi bahnem, kamením nebo pískem. Řidič si navíc může systém nastavovat i sám. Případné nebezpečí hrozící od velkých kamenů lze sledovat pomocí série kamer rozmístěných podél celého vozu.

 

Range Rover je králem silnic i terénu, což se projevuje i na jeho astronomické ceně. Vyvolávat pocit výjimečnosti se tomuto britskému vozu bezesporu daří. Za vše hovoří malý detail. Pokud majitel auto odemkne v noci, lampičky u předních dveří promítnou na zem nápis Range Rover.

Jan Markovič

Tabulka technických parametrů
Range Rover SDV8

Motor: vznětový osmiválec
Objem: 4367 ccm
Výkon: 250 kW (339 k)
Toč. moment: 700 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 6,9 s
Max. rychlost: 217 km/h
Převodovka: 8stupňová, automatická
Komb. spotřeba: 8,7 l / 100 km
Rozměry: 4999 x 2073 x 1835 mm
Rozvor náprav: 2922 mm
Hmotnost: 2360 kg
Objem kufru: 909 l
Cena testovaného vozu: 2 780 338 korun včetně DPH

Při cestování na silnici je vůz skvěle odhlučněný a nabízí velmi komfortní svezení. Sportovní průjezdy zatáčkami od něj ale čekat nelze.

Range Rover si i v novém pojetí zachovává svůj tvar připomínající krabici. Ze stylového SUV Evoque si bere zadní a přední světla.

Interiér vozu na úrovni luxusních sedanů je vybavený ušlechtilým dřevem a voňavou kůží.

Dvě samostatná sedadla vzadu vybavená masáží, vyhříváním nebo chlazením si lze pořídit za příplatek.

Zatáčení velkým volantem spíše připomíná kormidlování luxusní jachty.

Do obřího kufru se vejde i objemná zahradní sekačka.

Při cestování na silnici je vůz skvěle odhlučněný a nabízí velmi komfortní svezení. Sportovní průjezdy zatáčkami od něj ale čekat nelze.

Foto: Land Rover