Uvnitř vozu jako první uhodí do očí palubní deska a její uspořádání. Ekonom musí pochválit snadno dostupné ovladače s logickým rozmístěním. Stejně tak se povedl multimediální systém.Ten má dotykový displej, pěknou grafiku a dá se k němu pomocí USB připojit třeba iPod. Kromě toho si do něj lze pořídit i navigaci. Mladým řidičům se to bude líbit. Navíc se za výbavu příliš mnoho nepřiplácí. Systém s navigací vyjde na 12 tisíc korun, když si řidič chce pořídit třeba dvouzónovu klimatizaci, zaplatí 10 tisíc korun. Volant potažený kůží stojí patnáct stovek. Prostornost francouzského auta ocení každá posádka. Patří k nejlepším ve své třídě. Na předních sedadlech se pohodlně usadí dva dospělí i většího vzrůstu, vzadu problém nebudou mít ani vyšší postavy. Kufr je na danou třídu také více než dostatečný. Peugeot 208 je schopen bez sklopených sedadel odvézt 311 litrů zavazadel, se sklopenými mu je možné naměřit 1152 litrů. Kvůli netradičnímu pojetí palubní desky ale budou mít někteří řidiči problém najít správnou polohu za volantem. Bohužel vinou malého průměru věnce volantu museli designéři umístit budíky do pozice nad volant. Jsou pěkné a svítí modrým rámečkem, pokud si ale řidič chce nastavit ovládání do správné polohy, může se stát, že na ně neuvidí. Proto je nutné řídit Peugeot s volantem umístěným níže, což není během prvních dní jízdy příjemné.

Pod kapotou testovaného vozu pracoval starý známý turbodiesel 1.4 HDi. Jeho přednost je jasná - velmi nízká spotřeba. Na tabulkových 3,8 litru nafty na 100 km se sice Ekonom nedostal, v průměru se mu ale dařilo jezdit za velmi dobrých pět litrů. Je to dáno i cestováním po dálnici, na které tato jednotka není příliš stavěná. To už naznačuje manuální převodovka jen s pěti stupni. Navíc je nepřesná a v rychlostech volná. Přitom Peugeot slušné převodovky umí - příkladem budiž šestirychlostní "skříň" dodávaná se silnějším motorem 1.6 HDi.

Testovaný turbodiesel se Ekonomu nelíbil kvůli hrubému projevu a vibracím přenášeným do interiéru. Kdo nelpí na velmi nízké spotřebě, měl by si do Peugeotu raději pořídit silnější, levnější a kultivovanější benzinový motor 1.4 VTi. Ten by se hodil i k celkovému naladění francouzského hatchbacku, které je spíše tvrdší. S vozem se skvěle manévruje ve městě a i na okreskách dává malý volant řidiči pocit, že jede se sportovněji střiženým vozem. Někdy je ale malý Peugeot rozverný až příliš. Jednoduché zavěšení kol má za následek poskakování po příčných nerovnostech, výmoly se hlásí rázy do kabiny. Zejména cestující na zadních sedadlech by si mohli stěžovat. Je ale pochopitelné, že toto auto zapadá do nižší cenové kategorie, když začíná na ceně 239 tisíc korun. Jde však o třídveřový model. Testovaný vůz s pěti dveřmi a motorem 1.4 HDi lze pořídit od 354 tisíc korun.

Jan Markovič

Tabulka technických parametrů
Peugeot 208 1.4 Hdi

Motor: vznětový čtyřválec
Objem: 1398 ccm
Výkon: 50 kW (68 k)
Toč. moment: 160 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 13,5 s
Max. rychlost: 163 km/h
Převodovka: 5stupňová, manuální
Komb. spotřeba: 3,8 l / 100 km
Rozměry: 3962 x 1739 x 1471 mm
Rozvor náprav: 2538 mm
Hmotnost: 1207 kg
Objem kufru: 311/1152 l
Cena: 354 000 korun včetně DPH

S vozem se skvěle manévruje ve městě, i na okreskách dává malý volant řidiči pocit, že jede se sportovněji střiženým automobilem.

Peugeot 208 se snaží zaujmout maskou chladiče zdobenou chromovým rámečkem a velkými koly.

Multimediální systém se ovládá snadno jemným dotykem řidičovy ruky. Stojí příznivých 12 tisíc korun.

Designéři malý hatchback vybavili jednoduchým tvarem světel, která doplnili o elegantní pás diod.

Malý volant navozuje sportovní atmosféru. Jeho nízká pozice ale není pro řízení auta ideální.

Peugeotu nechybí zásuvka ani dva porty USB.

Foto: Peugeot