Třináctiaž devatenáctiletí Američané přestávají mít v oblibě Facebook. Důvod? Podle minulý týden zveřejněné studie Pew Research Centre je to "nástup starců". Agentura nezkoumala názory velkého počtu respondentů (802 nezletilých a stejný počet jejich rodičů), avšak vzorek je dostatečně velký, aby průzkum bylo možné považovat za reprezentativní. Jaké jsou konkrétní výsledky? Potvrzují trend, o kterém se více či méně nahlas mluví už skoro rok. Neznamená to, že by teenageři nejpopulárnější světovou sociální síť nějak masově opouštěli. V USA jich Facebook stále používá 94 procent (číslo pravděpodobně stejné jako v Česku), což se neliší od loňského roku. Tráví na něm však méně času. A mění se také jejich nálada a vztah, které k Facebooku mají. A to výrazně. Roste obliba alternativních sociálních sítí, zejména jako jsou Tumblr, Twitter a Instagram. Posledně jmenovanou síť umožňující pořizování a sdílení fotografií mobilem sice loni také koupil Facebook, ale drží oběma jejich různé brandy. Nejvíce "poskočila" obliba Twitteru, který měl loni mezi americkými teenagery 12 procent uživatelů, ale letos už 26.

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 80 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.