Testovaný vůz je vybaven kombinací benzinového šestiválce s objemem 3,5 litru a výkonem 249 koní. S ním navíc spolupracuje synchronní elektromotor, který energii čerpá z Ni-MH akumulátorů. Dohromady tak soustrojí vyprodukuje až 299 koní, které posílá přes hybridní převodovku E-CVT na všechna čtyři kola. Uvnitř vozu má řidič místo klasického otáčkoměru budík informující o aktuální funkci hybridu. Kdyby to nestačilo, dá se ještě zobrazit více detailů buď na displeji palubního počítače, nebo na velké barevné obrazovce uprostřed palubní desky. Systém je schopen ujet několik kilometrů čistě na elektrickou energii, a to až do zhruba 50 kilometrů za hodinu. Elektrický mód je tak využitelný jedině ve městě. Baterie se dobíjí pomocí rekuperace, tedy při brzdění, nebo rovnou motorem. Elektromotor navíc kromě úspory pomáhá i dynamice. Z týdenního testu je ale zřejmé, že mimo metropoli už příliš úsporný není. Zatímco po Praze Ekonom s vozem jezdil za zhruba 7,5 litru benzinu na 100 kilometrů, dálniční přesun znamenal už odběr okolo 11 litrů. Pokud chce řidič šetřit, a využívat tak co nejčastěji elektrický pohon, musí pečlivě pracovat s plynovým pedálem, aby neaktivoval motor.

Díky elektromotoru je přes vysokou váhu vozu dynamika na dobré úrovni. Lexus umí posbírat všechny síly a předvést prudké zrychlení. Také na dálnici se nezalekne vyšších rychlostí. Ekologický systém tedy brzdou provozu není. Vůz má velmi komfortní podvozek hodný jeho velikosti a je zřejmé, že je předurčen na klidné dálkové cestování. Testovaný exemplář byl ale vybaven aktivními stabilizátory za 70 tisíc korun, které umožnily i rychlé cestování v zatáčkách. Auto se tolik nenaklání, očekávat větší sportovní výkony od něj ale nelze.

Nač pak název F Sport? V případě Lexusu jde především o prestiž. S ní přichází hlavně upravená přední maska, která vypadá díky voštinovému vzoru agresivněji, lahůdkou jsou pak černě lakovaná litá kola velikosti 19 palců. Auto vypadá majestátně a dravě zároveň. Uvnitř posádku hýčká luxus. Kožená vyhřívaná sedadla jsou pohodlná, sportovně střižený volant padne dobře do ruky. Prostorný interiér odveze pět lidí, jen od zavazadlového prostoru nelze čekat mnoho, uveze 496 litrů. Zajímavostí Lexusu je ovládání multimediálního systému, který nese název Remote Touch a napodobuje počítačovou myš. Ruka řidiče si přirozeně odpočine na vyvýšeném oblouku na středovém panelu. Bříšky prstů pak ovládá joystick, který pohybuje ukazatelem po obrazovce. Jde o nezvyklý systém, ale jakmile se s ním řidič sžije, poslouží jako rychlá a snadná obsluha.

Lexus RX 450h F Sport vyjde na téměř 1,8 milionu korun. Zdá se to hodně. V této ceně je ale i kompletní výbava, za kterou by bylo u jiných značek potřeba hodně doplácet. Jde tedy o zajímavou alternativu k německým luxusním SUV.

Jan Markovič

Tabulka technických parametrů
Lexus RX 450h F Sport

Motor: zážehový šestiválec + elektromotor
Objem: 3456 ccm
Výkon: 220 kW (299 k)
Toč. moment: 317 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 7,8 s
Max. rychlost: 200 km/h
Převodovka: hybridní
Komb. spotřeba: 6,3 l / 100 km
Rozměry: 4770 x 1885 x 1685 mm
Rozvor náprav: 2740 mm
Hmotnost: 2110 kg
Obsah kufru: 496/1570 l
Cena: 1 789 000 korun včetně DPH

Díky elektromotoru je přes vysokou váhu vozu dynamika na dobré úrovni. Lexus umí posbírat síly a předvést prudké zrychlení.

Modernizovaný Lexus RX 450h vypadá majestátně a dravě zároveň. Zaujme černě lakovanými litými koly velikosti 19 palců.

Přední maska luxusního SUV působí díky voštinovému vzoru agresivně.

Na palubě jsou prvotřídní materiály. Ovladače zvuku připomínají luxusní domácí hifi soupravu.

Menu obrazovky je sice přehledné, navigace by si ale zasloužila lepší grafické zpracování.

Tlačítko pro multimediální systém je jako počítačová myš.

Foto: Lexus