Po tabáku přichází na řadu kosmetika. Reklama nemá slibovat nesplnitelné a lhát. Evropská komise proto nyní připravuje nový předpis, který má zabránit tomu, aby výrobci slibovali v reklamách nereálné účinky kosmetických výrobků.

Komise chce regulovat ale i obrazový doprovod reklam - ty už nemají napříště ukazovat také snímky či záběry, ze kterých by mohli mít spotřebitelé mylnou představu o působení kosmetických přípravků.

Jak píše Frankfurter Allgemeine Zeitung, příprava nové regulace je už daleko. Po schválení Evropským parlamentem, které by mělo proběhnout na konci května, by následně měla nová pravidla začít platit. 

HNByznys na facebooku

/klikem na ikonu vstupte na profil/

Návrh má být přijat využitím tzv. komitologie, která umožňuje rychlejší přijímání nových předpisů a celkově má zrychlovat legislativní proces v Evropské unii.

Cílem přísnějších pravidel je ochrana spotřebitelů před klamavou reklamou. Například slib 48hodinové hydratace pokožky díky použití pleťového krému má být zakázán. Kdo si bude na sporném sloganu trvat, bude muset nejprve doložit vědeckou studii, která takový výrok potvrdí. 

Podobně je už nyní regulována reklama na potraviny. V reklamních sloganech se tak od roku 2007 nesmějí objevovat klamavé údaje o potravinách, například slibované zdravotní vlivy některých výrobků. Ještě přísnější regulace se pak týká tabákových výrobků. Kromě zákazu reklamy jde i o popis krabiček cigaret s varováním o ohrožení zdraví.

Související

Komentáře ke článku