Není to ani operační systém, ani jedna z dalších aplikací do vašeho mobilu. Je to... počkejte, co ono to vlastně je? Je to "prostředí", prostě Facebook Home, nová "velká věc", kterou představila firma založená před devíti lety harvardským studentem Markem Zuckerbergem. Jak on sám říká, Facebook si dnes ukrajuje vůbec nejvíce času, který trávíme s chytrými telefony. Je to skoro čtvrtina, tedy 23 procent. Na druhém a třetím místě jsou s velkým odstupem Instagram (tři procenta) a mapy od Googlu (rovněž tři procenta). Všeobecně se očekávalo, že by Facebook mohl na trh chytrých telefonů sám vstoupit s vlastním modelem. "Vždycky jsem tvrdil, že to není správná strategie. Máme komunitu více než miliardy lidí a nejúspěšnější telefony se, s výjimkou iPhonu, prodají v počtu 10 až 20 milionů kusů. To znamená, že bychom přinejlepším oslovili jedno, možná dvě procenta svých uživatelů." To zní jako chytrá strategie. Facebook zjevně vyhodnotil, že boj s konkurencí na trhu chytrých telefonů a nejisté případné zisky z prodeje nevyváží to, co firmě přinese, když se jí podaří telefony ostatních značek přeměnit na "Facebook Mobile" jaksi záškodnicky a dodatečně. Zatím se to týká pouze googlovské platformy Android.