Na zvládání e-mailů existují spousty metod, dokonce se o tom píší knihy či pořádají školení. Jsou typickým problémem, který "vytvořil" nástup moderních technologií, a my se ho teď za pomocí jiných technologií snažíme vyřešit.  

 

E-mail je nejstarší službou používanou na internetu. A způsob jeho používání se mění. Výzkumy ukazují, že dnešní teenageři e-mail téměř nepoužívají. Považují ho za příliš pomalý a přednost dávají takzvané instantní komunikaci, tedy například chatu na Facebooku či Skypu. Zatímco odpověď na e-mail je očekávaná v řádu hodin, na krátké vzkazy obvykle odpovídáme okamžitě.

 

Zbavíme se ale někdy e-mailového prokletí v byznysu? V minulosti jsme četli o různých firmách, které se e-maily rozhodly omezit nebo úplně vytlačit. S vysvětlením, že se zaměstnanci stávali jejich otroky a výkonnosti to nepomáhalo. Například Volkswagen oznámil, že "vypne" e-mailový přístup na telefony svých manažerů mimo pracovní dobu.

 

Odpůrci e-mailů mají svého věrozvěsta, kterým je Luis Suarez z firmy IBM. Ten od února 2008 komunikuje výhradně prostřednictvím sociálních sítí. Je to póza a laciný trik, jak si zajistit publicitu, anebo důkaz toho, že by to i ve velkých firmách mohlo fungovat? Můžete se ho zeptat, ovšem nikoli e-mailem! Suarez přijíždí zanedlouho do Prahy a v pondělí 25. 3. odpoledne bude na toto téma diskutovat v pražském Era světě na Jungmannově náměstí.

 

Mimochodem, od roku 2008 "nezhubnul" jen Suarezův mailbox, ale i on sám. Od doby, co nepoužívá e-mail, totiž shodil skoro 30 kilo. Nevíme, jak jsou na tom Suarezovi kolegové, kteří se s jeho vrtochem museli naučit žít, ale minimálně v jeho případě platí, že zrušení e-mailu prospívá zdraví.