"Nejlepší noviny světa" (těším se na případnou diskusi pod webovou verzí tohoto sloupku), tedy americké New York Times zveřejnily minulý týden výsledky hospodaření v loňském roce. To nejdůležitější: poprvé v moderní historii těchto novin platí jejich provoz z větší části čtenáři než inzerenti. Konkrétně 51 procent příjmů pochází z prodeje a předplatného. Je to těsné, ale nepochybně to ukazuje trend.

Detailnější pohled na čísla je rovněž zajímavý. Zavedení předplatitelské zdi na webu na jaře 2011 deník zjevně nepoškodilo. Měsíčně navštíví stránky New York Times 32 milionů Američanů. V naprosté většině jsou to občasní, nepravidelní čtenáři. Přečtou si maximálně 10 článků měsíčně (ty jsou zdarma), případně přijdou na základě doporučení někoho na Facebooku nebo Twitteru (tyto přístupy se také nezpoplatňují). Tipnete si, kolik z těch 32 milionů za obsah zaplatí? (A opravdu si tipněte, než budete číst dál).