Jeden týden v zahraničí místo dvou, automobil místo letadla, Chorvatsko nebo Turecko místo Egypta. Negativní dopady pesimismu lidí v Česku způsobeného nekončící krizí se projevují i v cestovním ruchu. Lidé se při výběru dovolené stejně jako loni budou i letos řídit především cenou.

"Do zahraničí odcestuje přibližně stejně lidí, ale na kratší dobu," odhaduje vývoj letošní sezony mluvčí Asociace cestovních kanceláří a agentur Jan Papež. V roce 2012 přitom s cestovkami do ciziny vyrazily zhruba dva miliony turistů. Přibližně stejný počet se jich pak vydal za hranice po "vlastní ose".

 

Zdroj: AČCKA, údaje za rok 2011

"Popularita dovolených bez cestovní kanceláře roste se zvyšující se jazykovou vybaveností mladých lidí," tvrdí šéf Mag Consulting Jaromír Beránek.

"Dalším stále oblíbenějším způsobem, jak ušetřit, je ubytování na dovolené u známých nebo příbuzných. Loni počet takových turistů vzrostl o pětinu," uvádí analytická firma z Mag Consulting.

Náklady na tuzemskou dovolenou jsou oproti cizině čtvrtinové. "Češi si častěji dopřávají dvě kratší tuzemské dovolené místo jedné," říká Jaromír Beránek z Mag Consulting.


 

Týdeník Ekonom č. 6/2013Jaké jsou nejoblíbenější destinace pro letní a zimní dovolené?
Jak čeští turisté cestují na dovolenou?
Jaké jsou nejnavštěvovanější turistické cíle v Česku?
Kolik cestovních kanceláří zkrachovalo v roce 2012?

DALŠÍ INFORAGRAFIKY K TÉMATU NAJDETE V AKTUÁLNÍM VYDÁNÍ TÝDENÍKU EKONOM, KTERÝ VYŠEL VE ČTVRTEK 7. ÚNORA.

banner 2

Související