Prostřednictvím zvláštní nabídky pro klientelu se speciálními stravovacími zvyky, jako jsou spolu s vegetariány i muslimové, se snaží zabodovat vedle McDonald's také Nestlé, Starbucks či Haribo.
Jednou z cílových skupin, kterou chce McDonald's v Indii oslovit, jsou například poutníci. První filiálka řetězce se bude nacházet v blízkosti Zlatého chrámu v Amritsaru, ve státě Pandžáb na severu Indie. Chrám je mekkou sikhů, což jsou mnohdy přísně praktikující vegetariáni. Další restaurace by měly následovat ve státě Džammú a Kašmír, kde se nachází jeden z nejdůležitějších hinduistických chrámů Vaishno Devi. Přestože jde o porušení staré "hamburgerové tradice", strategii amerického koncernu se nelze divit. Vegetariáni v Indii tvoří velkou část populace, pro hinduisty je navíc kráva svaté zvíře. S více než jednou miliardou obyvatel ale představuje velmi atraktivní trh, který nelze ignorovat. Podle deníku Financial Times Deutschland experti odhadují, že se obrat fastfoodu v Indii bude ročně zvyšovat o 20 procent. Zatímco v roce 2009 to bylo 450 milionů dolarů, v roce 2014 by to mělo být již 1,2 miliardy dolarů. McDonald's zde zatím provozuje necelé tři stovky poboček, což je jen drobná část z jeho celosvětové "armády" 33 tisíc restaurací.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111