Společnost PepsiCo, světová dvojka ve výrobě nápojů, vyjednává o tom, komu prodat svůj byznys v Česku a v dalších zemích střední Evropy. Podle dnešní Mladé fronty Dnes (MfD) mají zájem Karlovarské minerální vody (KMV).

Obě firmy prý intenzivně jednají zhruba čtyři měsíce, prodej by se měl týkat i aktivit na Slovensku a v Maďarsku. Ani jedna firma ale nechtěla tyto informace komentovat.

 

HNByznys na facebooku

/klikem na ikonu vstupte na profil/

Prodej Pepsi na tuzemském trhu by znamenal, že by výrobu a distribuci stejnojmenného nápoje a dalších značek jako Mirinda, 7up, Schweppes a vody a džusy Toma převzala jiná společnost.

Důvod pro odchod Pepsi je podle lidí z odvětví její slábnoucí postavení na českém trhu. V kolových nápojích zde patří až na třetí místo, nejen za Coca-Colu, ale i Kofolu.

Na okraji zůstala i místní značka, kterou PepsiCo získala v roce 2000, vody a džusy Toma, napsala MfD.

"Mattonce" by se nákup hodil

KMV by se akvizice PepsiCo v Česku určitě hodila. Firma totiž spolu s Poděbradkou, která také patří také italskému rodu Pasqualů, dohromady zabírá 50 až 60 procent trhu s balenými vodami. Těžko tak může někam růst. Navíc by jí další případnou akvizici těžko dovolil antimonopolní úřad.

V případě dohody by "Mattonka" získala nejen licenci na výrobu a distribuci v Česku, což by se jí hodilo zejména k doplnění portfolia v rámci nabídek do restaurací, zároveň by získala i dvě továrny PepsiCo v Česku - v Praze a v Teplicích nad Metují.

Ta v Praze přitom není plně vytížena, stejně jako výrobní závod Poděbradky, v úvahu by tedy připadalo jejich sloučení.

Otázkou pak zůstává, co by bylo s vodami Toma, které se stáčejí v pražské fabrice. Pro KVM jde o přímou konkurenci.