Když Ivo Lukačovič zakládal Seznam.cz, neměl s ním příliš velké ambice. Chtěl se živit jako programátor webových stránek a Seznam.cz měl potenciálním klientům pouze ukázat, co dovede. „Nepočítám s tím, že by reklama měla být hlavním zdrojem mých příjmů,“ prohlásil Lukačovič v roce 1996. I přes tento „byznysplán“ Seznam.cz v loňském roce za inzerci utržil téměř 2,7 miliardy korun a vykázal více než miliardový zisk. Přes jeho webové stránky se protočila třetina tuzemských výdajů za on-line reklamu.

Podle serveru MediaGuru.cz je Seznam.cz dlouhodobě nejziskovější mediální firmou. Měření NetMonitor.cz mu zase přiřklo první příčku v návštěvnosti tuzemských webů a investoři ho považují za nejhodnotnější českou internetovou společnost. Například Ondřej Bartoš z fondu Credo Ventures hodnotu Seznamu.cz odhaduje na sedm až deset miliard korun.

Firma navíc i v době makroekonomické recese nabírá pracovníky a rozjíždí nové projekty. „Seznam.cz v sobě znovu nalezl odvahu jít do novinek, do změn, do hledání cesty – a to je na internetu důležité,“ myslí si internetový publicista Patrick Zandl.

V dlouhodobém výhledu má Seznam.cz ambiciózní cíl. Chce sesadit televizi z pozice nejpoužívanějšího média. „Naším cílem je dostat se před televizi. Poté chceme být na českém mediálním trhu jedničkou,“ uvedl v rozhovoru pro Ekonom šéf společnosti Pavel Zima. Nevyloučil, že se firma bude ucházet o plnohodnotnou licenci na digitální vysílání, ale přednost má nyní připravovaný projekt internetové videopůjčovny.

Seznam.cz místo televize

Zástupci televizních stanic se však masivního útoku ze strany internetu zatím neobávají. „Světem se už několik let šíří vlna, že on-line všechno převálcuje, že internet vtrhl do našich životů a zničí i televizi. Já si to nemyslím,“ uvedla nedávno na konferenci věnované budoucnosti televizního vysílání Pavlína Kvapilová, ředitelka nových médií České televize.

Týdeník Ekonom - č. 37/2012Programový řiditel ČT Milan Fridrich sice připouští, že mladí lidé v současné době konzumují média více přes internet, ale v pozdějším věku a se změnou životního rytmu se podle jeho slov znovu vracejí ke klasickému televiznímu vysílání.


VÍCE SE DOČTETE V NOVÉM VYDÁNÍ TÝDENÍKU EKONOM, KTERÝ VYŠEL VE ČTVRTEK 13. ZÁŘÍ, NEBO POD ODKAZEM NÍŽE:

banner 2