Expanze na zahraniční trhy je cestou k rozvoji firmy. Navíc pro některé firmy je založení pobočky i marketingovým  tahem, kterým dává výrobce obchodním partnerům, konkurenci, ale hlavně zákazníkům zřetelně na vědomí, že předmětný trh považuje za významný, a proto na něj vstupuje.

Připravili jsme pro vás bodový návod, jak založit zahraniční pobočku. Vycházíme již z toho, že podnikatel se rozhodl v dané zemí pobočku zřídit - tedy provedl marketingový průzkum vzdáleného i blízkého prostředí, který mu potvrdil výhodnost investice v dané zemi (nikoliv ještě v konkrétním regionu nebo městě).

Co vše tedy je třeba pro zřízení pobočky udělat? Obecný postup rozdělíme na 5 hlavních aktivit, které si podrobněji popíšeme:

Marketingové aktivity
Finanční aktivity
Právní aktivity
Personální aktivity
Procesní aktivity

V průběhu příštích týdnů se na portálu ProByznys.info zaměříme na konkrétní postupy, záludnosti a popis rozdílností prostředí pro vstup a zakládání poboček ve 12 prioritních zemích, které si letos stanovila česká vláda v rámci své exportní strategie pro roky 2012-2020.

Těmito zeměmi jsou: Brazílie, Čína, Indie, Irák, Kazachstán, Mexiko, Ruská federace, Srbsko, Turecko, Ukrajina, USA, Vietnam.