Na fotografiích budí Rolls-Royce iluzi, že má poměrně běžné rozměry. Jde ale jen o klam, protože ve skutečnosti měří na délku přes 5,6 metru a vysoký je téměř 1,6 metru. Respekt budí obrovská čelní maska s mohutným mřížováním. Navazuje na ni kapota, která není lakovaná. Jde o pečlivě leštěnou nerezovou ocel. Když se to vše kombinuje s výraznou barvou Mazarine blue, o pozornost okolí je postaráno.

Nestačí? Je tu ještě zvláštní úprava sošky Spirit of Ecstasy. Je vyrobena ze speciálního skla a při nastartování se na okamžik rozsvítí. Pokud je auto zamknuté a někdo se sošky dotkne, hbitý mechanismus ji okamžitě stáhne do útrob přídě. Ekonom testoval verzi Series II, tedy zbrusu nový model, který by se měl k prvním zákazníkům dostat až během podzimu. Lehkou úpravou ale prošla jen světla a došlo k výměně převodovky. Laik nic nepozná.

Kabriolet Rolls-Royce je převtělením luxusní jachty na silnice. Péče o kvalitní materiály a detail je až neuvěřitelná. Stahovací střecha je tvořena pěti vrstvami pečlivě vybírané látky, její vnitřní část pak kryje kašmír. Místo, pod které se sklápí, zase zdobí skutečné palubní dřevo v kombinované úpravě matného a lesklého lakování.

 

Vnitřek vozu zdobí leštěné dřevo v hnědém odstínu spojené se světlou kůží a chromem. To vše završují koberečky, které jsou v tomto případě v plážové úpravě. Vybrat si ale lze z nepřeberné škály materiálů i barev. Každý Drophead je přesně šitý na míru zákazníkovi. Stejně tak jako další doplňky, třeba v podobě saténem vystlaného kufru nebo chladničky se sklenicemi na šampaňské, které se mimochodem vyrábějí v Česku.

Rolls-Royce se snažil, aby interiér vozu působil co nejstylověji. Zároveň ale musí jít s dobou, co se moderních technologií týče. Jenže desítky tlačítek by působily na deskách leštěného dřeva jaksi nepatřičně. Proto jich je co nejvíce poschovávaných. Tak například ovladače sedaček jsou umístěné v jedné z přihrádek loketní opěrky. Znamená to, že pokud s nimi zákazník chce hýbat, musí odklopit kryt, vybrat funkci (podsedák, opěradlo, hlavovou opěrku) a hýbat chromovou páčkou. Možná to trvá déle než u běžného auta, ale majitel Rolls-Royce přece nikam nespěchá.

 

 


 

 

 

 

VÍCE SE DOČTETE V POSLEDNÍM VYDÁNÍ TÝDENÍKU EKONOM, KTERÝ VYŠEL VE ČTVRTEK 2. SRPNA, NEBO POD ODKAZEM NÍŽE:

banner 2