Legendární animovaní propadlíci Pažout a Horáček z tvorby Miloše Macourka by měli v reálném světě dostat šanci více se učit než opakovat ročník. Například o prázdninách, v sobotu nebo po klasické výuce.
Průzkum Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD) totiž ukázal, že se vědomosti repetentů příliš nezlepšují, naopak častěji šikanují ostatní a jsou ve stresu.
Česko by se tak podle mezinárodní organizace mělo slabším žákům víc věnovat, píše čtvrteční vydání MF Dnes.
Prezidentka Asociace ředitelů základních škol Hana Stýblová uvedla, že pro některé děti je hrozba propadnutí jedinou motivací k tomu, aby se učily, a tvrdí, že učitelé sami rádi propadání dětí zabrání.
"Vědí jak na to, ale potřebují k tomu peníze na doučování a další postupy. Ale peníze nejsou a situace se zhoršuje, proto bude těžké uplatnit praxi i nové opatření ministerstva. Mám obavy, že skončí jen na papíře," dodala Stýblová.
Prezident Klaus: České školství na tom není tak zle. Odborníci to vidí jinak - čtěte ZDE
Plzeňští osmáci vědí, co je inflace. Pochvalují si netradiční výuku - čtěte ZDE
Školy mohou zkrátit přestávky na pět minut. Mladším žákům se protáhne dopolední výuka - čtěte ZDE
Letos na základních školách propadlo téměř šest tisíc žáků základních škol a více než 13 tisíc studentů škol středních. Školy by měly od září u problémových žáků více využívat individuální studijní plány, píše MfD.