Kolaps registru vozidel nezpůsobil potíže jen českým motoristům. Obrovské problémy s přihlašováním nových aut se podle dovozců zřejmě velmi negativně projeví i na prodejních číslech. Pokud Česká republika vůbec dokáže poslat do Bruselu do záznamů Evropské asociace automobilových výrobců údaje o nových registracích za červenec, pravděpodobně vykáže nízká čísla.

Jak týdeníku Ekonom řekl tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl, ve srovnání s letošním červnem se očekává propad registrací nových automobilů o několik tisíc kusů. Negativně bude vyznívat i meziroční srovnání.

Jenže tento ukazatel mnozí finančníci, analytici, politici i ekonomičtí novináři bedlivě sledují. Mezi hospodářskou kondicí země a vývojem automobilového trhu je totiž úzká korelace. Není náhodou, že obrovský propad v prodejích aut letos zaznamenávají Řecko, Itálie a Francie, tedy země silně postižené dluhovou krizí. Naopak Německo či Velká Británie jsou na tom ekonomicky relativně dobře, a tak se tam prodává i hodně nových aut.

„O omezení provozu registru se vědělo dopředu, takže mnozí motoristé si automobil přihlašovali v hektickém závěru června,“ řekl Tunkl s tím, že původně měl být provoz registru omezen jen na začátku července. Když pak docházelo k ustavičným kolapsům, jiní lidé naopak nákup automobilu odložili na srpen či na září, protože v televizi viděli, že by museli na úřadech stát obrovské fronty a ještě by možná se snahou o registraci neuspěli.


VÍCE SE DOČTETE V NOVÉM VYDÁNÍ TÝDENÍKU EKONOM (LETNÍ DVOJČÍSLO), KTERÝ VYŠEL VE ČTVRTEK 2. SRPNA, NEBO POD ODKAZEM NÍŽE:

banner 2

 

 

Zbývá vám ještě 0 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se