Možná to na první pohled nevypadá, ale nový model Škoda Rapid není jen obyčejným kompaktním vozem s velkým kufrem. Pro Škodu má mnohem větší význam. Autor tohoto sloupku byl mezi prvními českými novináři, kteří si v Bratislavě auto vyzkoušeli a mluvili i s některými zástupci značky o smyslu tohoto vozu. V prvopočátku se totiž nezdálo být rozumné nasadit auto s prostorným interiérem srovnatelným s Octavií za mnohem méně peněz.

"Modely Škody se budou posouvat napříč segmenty. Octavia tak může vstoupit do střední třídy, Superb také výše," řekl Bohdan Wojnar z vedení Škody Auto Ekonomu během večeře, která následovala po prezentaci. Znamená to tedy, že nová Octavia, které se dočkáme na přelomu letošního roku, bude o poznání větší než aktuální generace.

Rapid je tak předznamenáním nejen designového směru značky, ale i toho, že Škoda hodlá růst. "Podle našich plánů bychom chtěli do roku 2018 vyrůst až k prodeji 1,5 milionu aut. A Rapid je právě součástí tohoto vývoje. Segment, ve kterém se nyní Rapid nachází, bude podle prognóz růst až o 50 procent do roku 2020," dodal Wojnar s tím, že Rapid tak zřejmě čeká dobrá budoucnost.

Praktický i úsporný

A Škoda na něm chce demonstrovat i platnost svého sloganu "Simply clever." Při prvním zkoušení vozu se totiž Ekonomu líbila řada drobností, které autu dodávají šmrnc. Například škrabka na led je schovaná ve víku palivové nádrže, takže je vždy k dispozici. Ve výplni dveří je schovaný praktický odpadkový koš.

Na druhou stranu je z novinky trochu cítit snižování nákladů. Řidič může ovládat elektrická okna pouze u předních dveří, tlačítka pro zadní dveře chybějí. Mají je jen lidé vzadu. To u žádného jiného vozu nenajdete. Škoda ale ušetřila pár korun na ovladačích, a to se při velkém objemu promítne i do ceny. Koncový zákazník to přehlédne. Rapid půjde na dračku.

Jan Markovič
jan.markovic@economia.cz

Nový Rapid má prakticky demonstrovat slogan Škody: Simply clever.