Za dychtivé pozornosti motoristů představila mladoboleslavská automobilka svůj nový model. Škoda Rapid je vůz, který se vtěsnal do nabídky mezi kompaktní Fabii a Octavii z nižší střední třídy. Otázka zní: Bude mít Škoda i s tímto modelem úspěch?

Když poprvé vypluly informace o chystaném modelu Škody na povrch, řada odborníků je zprvu přijímala skepticky. Malé sedany Evropanům moc nevoní, značilo to orientaci Škody spíše na východní trhy. Novinka ale nezklamala - Rapid nakonec není sedan, ale liftback s velkým kufrem - tedy přesně ten důvod, proč si většina zákazníků vybírá právě vozy automobilky s okřídleným šípem (lidově "slepicí") ve znaku.

Hodnotit design vozu může každý podle svého vlastního názoru, Škoda se ovšem pokusila udělat krok kupředu k modernímu pojetí klasických tvarů. Není strhující ani výstřední, ale jednoduchý a s dobrým potenciálem, že nebude tak rychle stárnout. Nový model by sváděl řadit ho do nové kategorie, ale není to tak. Ve skutečnosti Rapid odpovídá velikostně Škodě Octavii první generace.

Úspěch zaručený

Interiér je prostorný, kufr má objem okolo 500 litrů a na zadních sedadlech se usadí i vysocí lidé. Na domácím trhu tak Škoda vlastně jen nahradila levnou Octavii Tour (tu prodávala jako vůz předchozí generace za nižší cenu než aktuální model), která lidi lákala.

A nový Rapid je bude lákat ještě více. Už jen proto, že je nový, že je to první zástupce nového designového jazyka značky, kterou mají Češi tak rádi (i když často tvrdí, že nemají). Bude mít úspěch, protože je levný a zároveň prostorný. Řada klientů tak zauvažuje, zda by si raději než dobře vybavenou Fabii neměla pořídit trochu chudší, ale zato výrazně větší automobil. A kdoví, možná jeho prodeje nakonec překonají i samotnou Octavii. Na otázku, zda je úspěch zaručen, lze tedy odpovědět, že přinejmenším v Česku ano.


Video: Takhle jezdí nová Škoda Rapid. Podívejte se na oficiální video automobilky

Jan Markovič
jan.markovic@economia.cz