Petr Klimeš

Vzdělání:
Vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Praze a také americkou University of Wisconsin.

Kariéra:
Zkušenosti sbíral v mezinárodní skupině Citibank a v saúdskoarabské Samba Financial Group. Nyní šéfuje marketingu v Abu Dhabi Islamic Bank.

Většinu kariéry strávil Čech Petr Klimeš v Citibank, jednom ze symbolů západního finančního světa. Pak ale přijal nabídku šéfovat marketingu v Abu Dhabi Islamic Bank.

Díky němu se během pěti let finanční dům stal jedničkou v hodnocení klientských služeb ve Spojených arabských emirátech. Porazil více než 40 tradičních bank.

Jak velký je rozdíl propagovat "klasickou" a islámskou banku?

Marketing je podobný. I muslimové potřebují služby, jako je financování nákupu auta nebo hypotéky. Musíme splňovat tyto požadavky, ale navíc být v souladu s právem šaría. Dříve spočíval marketing islámských bank v tom, že říkaly: "Buď budete využívat naše služby, nebo skončíte v pekle." Vymezovaly se vůči tradičnímu bankovnictví. My jsme ale propagaci založili na hodnotách islámského bankovnictví. Ty jsou díky etickému přístupu atraktivní pro každého, nejen pro muslimy.

Máte tedy i nemuslimské klienty?

Tradičně byla většina našich klientů muslimové, a to platí i dnes. Ale poté, co jsme začali propagovat značku na hodnotách atraktivních obecně, nám přichází i spousta klientů z Evropy.

Má islámské bankovnictví potenciál prosadit se mezi "nemuslimy"?

Zjistili jsme, že islámské bankovnictví poškozuje poněkud zavádějící termín islámské. Proto se jej snažíme neakcentovat. Pomohlo nám to přitáhnout právě "nemuslimské" klienty. Lidé slyší na to, že podnikáme transparentně, že se nepouštíme do obchodů, kterým nerozumějí.

Otevřeli jsme pobočku v Londýně a máme i podíl v bance v Bosně. Nebráníme se ani expanzi do dalších zemí. Principy, jimiž se řídíme, ale nemusí dodržovat jen islámská banka. Ve Skandinávii jsou populární takzvaně etické banky s podobnými principy.

Islámské bankovní produkty:

Islámské bankovní produkty 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Více se o tématu islámského bankovnictví dočtete v posledním vydání týdeníku Ekonom, který vyšel ve čtvrtek 7. června, nebo pod odkazem níže:

banner 2

Související