Společnosti dnes běžně investují stamiliony, aby svým klíčovým pracovníkům zajistily dostatek informací pro jejich rozhodování. Co je to ale dostatek informací? Není jich naopak přebytek?

Naše zkušenosti ukazují, že české firmy, pro které pracuje přes tisíc lidí, zaměstnávají desítky analytiků, kteří měsíčně chrlí až tisíce reportů. Mnohdy pro reportování využívají hned několik paralelních systémů.

Společnosti, které nechtějí zbytečně komplikovat a zdražovat rozhodování svého managementu, si přitom běžně vystačí s menším množstvím informací. Ty však musejí být relevantní, jednoduché a aktuální. Firmy, kterým se daří s informacemi pracovat úsporně, obvykle dodržují několik pravidel. Jaká to jsou? V prvé řadě si dávají pozor na efekt sněhové koule. Místo rozšiřování portfolia reportů o nové raději nejprve věnují čas a pozornost samotnému účelu reportingu. Když totiž přesně zjistí, jaké informace, jak často a v jaké formě je budou jednotlivá oddělení potřebovat, mohou se přesně zaměřit na jejich dodání. Investice se pak vyplatí a výsledky nebudou nikdy rozpačité. Zprávy musejí být těm, kteří s nimi mají pracovat, k dispozici v co nejkratší době. Výsledky projektů je přitom třeba sdělovat zaměstnancům celé společnosti. Jedině tak v jednotlivých odděleních nevzniknou paralelní analytické systémy a všichni naplno využijí centrálního řešení.

Celý systém je samozřejmě třeba řídit. Bez vhodně nastavené celopodnikové správy reportů se budeme potýkat s duplicitami, analytici si vzájemně nebudou rozumět - a počet vytvářených zpráv bude dramaticky růst. Robustní řešení nakonec začne kolabovat, bude pomalé a ztratí své uživatele.

A ještě zkušenost na závěr: nepodcením-li formu prezentace dat, uživatelé reportu snáze porozumějí a budou jej využívat správně.

Petr Bučík,
partner poradenské společnosti KPMG Česká republika

"Informace ve firmách musejí být jednoduché a aktuální."

Chcete číst dál?

Ještě na vás čeká 0 % článku.

První 3 měsíce, pak 199 Kč měsíčně

S předplatným získáte

  • Web Ekonom.cz bez reklam
  • Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
  • Možnost ukládat si články na později
Nebo
Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.

Nepřeji si dostávat obchodní sdělení týkající se objednaných či obdobných produktů společnosti Economia, a.s. »

Zaškrtnutím políčka přijdete o možnost získávat informace, které přímo souvisí s vámi objednaným produktem. Mezi tyto informace může patřit například: odkaz na stažení mobilní aplikace, aktivační kód pro přístup k audioverzi vybraného obsahu, informace o produktových novinkách a změnách, možnost vyjádřit se ke kvalitě našich produktů a další praktické informace a zajímavé nabídky.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.