Jen jednu nebo dvě malé hlavičky chmele potřebuje sládek k tomu, aby dal půllitru piva hořkost, plnou chuť a aroma. Čím lepší chmel, tím je vůně více. Toho českého si pro jeho aroma váží po celém světě. „Lidé, kteří mají dobrý nos, ho opravdu poznají,“ říká ředitel Chmelařského institutu v Žatci Jiří Kořen.

A nejsou to jen Češi nebo Němci, pro které je pivo národním nápojem. Pro žatecký chmel si už přes sto let jezdí třeba i Japonci. Než přišla doba chemických analýz, používali při nákupu českého chmele dokonale vyškolené „čichače“. "Přišel, přivoněl k několika vzorkům chmele na modrém papíře, vyzkoušel, jak se mu prsty olepí lupulinem, a dokázal přesně určit i vesnici, ze které pochází. Oni dokonce i pivo nekoštují, ale spíš očichávají,“ vysvětluje Jiří Kořen.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se