Korejská značka Hyundai si klade za cíl dohnat a předehnat Škodu na tuzemském trhu. Týdeníku Ekonom to řekl generální ředitel společnosti Hyundai Motor Czech Vladimír Vošický.

Za první dva měsíce letošního roku je Hyundai v registracích nových osobních aut druhý. Firma meziročně zvýšila prodeje o 38 procent a patří jí 8,2 procenta českého trhu. Ve stejném období loňského roku byla přitom na čtvrtém místě a měla podíl jen 6,4 procenta.

Díky výrobě v Nošovicích začíná být Hyundai podle Vošického chápán jako domácí automobilka. Vozy z Nošovic se loni na tuzemských prodejích aut korejské značky podílely více než šedesáti procenty. Letos a v dalších letech by to mělo být přes sedmdesát procent.

Nezvratný, ale neurčitý cíl

Společnost Hyundai si nestanovila rok, kdy bude v Česku jedničkou. „Neřeknu, zda je to otázka pěti nebo deseti let. Nechceme k tomuto cíli dojít nějakým umělým způsobem. Nebudeme ten proces urychlovat, ale na druhé straně je nezvratný,“ prohlásil Vošický.

Letošní nárůst registrací vozů Hyundai bude podle ředitele dvojciferný. „Přecházejí k nám zákazníci od všech značek, samozřejmě nejvíce od té, která tu má největší tábor. Velmi dobře se nám to měří, když se díváme, co zákazník dával u našeho prodejce na protiúčet.

Nejčastěji je to Škoda,“ tvrdí ředitel. Hyundai plánuje, že ze současných 65 prodejních a servisních míst se do tří let vyšvihne minimálně na stovku.

 


Více se dočtete v novém vydání týdeníku Ekonom, který vyšel ve čtvrtek 22. března, nebo pod odkazem níže:

 

banner 2

 

Související