Týdeník Ekonom (včetně tohoto článku) si můžete přečíst i na vašem iPadu.
APLIKACI STAHUJTE ZDE.
Mladoboleslavská Škoda investuje řádově miliardy korun do modernizace a rozšíření výroby motorů a převodovek. Jak informuje týdeník Ekonom ve svém nejnovějším vydání, automobilka rovněž zásadně posílí vlastní vývoj agregátů.
Nové pracoviště na vývoj a zkoušky motorů vzniká v areálu bývalého mladoboleslavského lihovaru nedaleko od vývojového centra Škody, takzvané Česany. Škoda tak převezme odpovědnost za část benzinových motorů v rámci celého koncernu (půjde o atmosférické motory s vícebodovým vstřikováním, čili MPI).
Koncern Volkswagen hodlá nahradit veškeré současné motory novou unifikovanou řadou EA211. Od konce letošního roku se proto v Mladé Boleslavi postupně začnou vyrábět tři motory nové koncepce: 1,2 TSI, 1,4 TSI a 1,6 MPI.
Staronová hala
Budou se montovat v takzvané „staré motorárně“. Jde o zrekonstruovanou halu z počátku šedesátých let minulého století, ve které se vyráběly tradiční motory používané od vozů Škoda 1000 MB po první série typu Fabia. Nyní tam probíhá instalace zcela nových obráběcích a montážních linek určených pro motory, které budou splňovat evropské normy platné po roce 2015.
Kapacita bude stejná, jako je v „nové motorárně“ z roku 2001. Neznamená to ale, že by se celková produkce motorů ve Škodě zdvojnásobila.
„S náběhem nové výroby v hale M2 se bude snižovat produkce starších motorů v hale M6, v součtu tedy zůstane zhruba na stejné úrovni,“ vysvětluje David Šikula z tiskového oddělení automobilky.
Rekordní převodovky
V „nové motorárně“ se nadále budou montovat převodovky, jejichž produkce již výrazně přesáhla původně plánovanou kapacitu a dynamicky roste, protože v Mladé Boleslavi se loni začaly vyrábět rovněž zcela nové kompaktní převodovky pro vozy Škoda Citigo, Seat Mii a VW up!.
V loňském roce Škoda vyrobila přes 621 tisíc převodovek a téměř 530 tisíc motorů, což je historický rekord.
Více se dočtete v novém vydání týdeníku Ekonom, který vyšel ve čtvrtek 2. února, nebo pod odkazem níže: