Dopravní podnik Prahy dává společnosti Haguess padesát korun za každou nově vydanou opencard. Celkem už za ně zaplatil přes čtyřicet milionů korun. Jde o další licenci, za níž firma dostává poplatek z peněz hlavního města.

Projekt Opencard přitom stál pražský magistrát už téměř miliard korun. Jenže v něm licence, které platí dopravní podnik, zahrnuty nejsou.

Pokud chce majitel používat kartu jako tramvajenku, musí si na ni napřed nechat nahrát aplikaci DOS (Dopravní odbavovací systém). A za ni si nechává Haguess zaplatit.

Opencard zůstává "v rukou" Haguessu, firma chce po Praze lepší podmínky - čtěte ZDE

Praha vybírá, kdo dodá karty Opencard. Vypisuje soutěž za 100 milionů - čtěte ZDE

„Provoz DOS je hrazený poplatkem za nahranou aplikaci na opencard ve výši padesáti korun za novou kartu,“ potvrdil Pavel Procházka ze společnosti ROPID, která v Praze organizuje hromadnou dopravu.

Vydaných karet je v tuto chvíli zhruba 950 tisíc a drtivá většina má „tramvajenkovou“ aplikaci nahranou, s ní totiž projekt Opencard od začátku počítal. Budoucí vlastník karty si o aktivaci aplikace žádá ve formuláři k jejímu vydání.

Společnost Haguess tak musela o tom, že aplikace bude potřebná, při zajišťování projektu vědět.