Za necelý měsíc od svého otevření již virtuální drogerii využívající QR kódy v pražském metru navštívily tisíce lidí. "Naši aplikaci pro mobilní telefony si stáhlo asi 2500 lidí, registrujeme stovky objednávek. Celkový obrat je v řádech stovek tisíc korun," uvedla pro týdeník Ekonom Michala Gregorová z internetového prodejce Mall.cz.

Největší zájem je podle ní o prací prostředky, protože zákazníci u těžších produktů zřejmě ocení nabídku bezplatného dovozu. "Tento kanál je funkční pro rychloobrátkové zboží. Je otázkou, nakolik obchodníci dokážou dlouhodobě nabízet dopravu zdarma, což je při nákupu menší hodnoty pro mnoho zákazníků důležitý faktor," myslí si Václav Stříteský z Katedry marketingu VŠE.

Rychleji než metro

"Objednat si zboží, než přijede metro," takový je slogan i základní princip projektu. Zájemce si vybere některý z produktů výrobce Procter & Gamble na plakátu na sloupu ve vestibulu metra, mobilem naskenuje příslušný QR kód a poté jen vyplní platební údaje a adresu doručení.

Česko je po Číně a Jižní Koreji teprve třetí zemí na světě, kde se brány podobné virtuální prodejny otevřely.

„QR obchod poběží do 15. prosince. Poté dopravní podnik rozhodne, jestli bude možné prostor opět využít,“ doplnila Gregorová. V současné době jsou polepeny sloupy na nástupišti ve stanicích Anděl, Náměstí Republiky, Muzeum a Flora.

„Virtuální obchod v metru je chytrým marketingovým nástrojem, který plní jak funkci reklamního nosiče, tak prodejního kanálu,“ myslí si redaktor odborného serveru Lupa.cz Martin Vyleťal.


Související