Tabulka technických parametrů

Ferrari 458 Italia
Motor: atmosférický zážehový osmiválec
Objem: 4499 ccm
Výkon: 419 kW (570 k)
Toč. moment: 540 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 3,4 s
Max. rychlost: 325 km/h
Komb. spotřeba: 13,3 l/100 km
Rozměry: 4527 x 1937 x 1213 mm
Cena: 162 900 eur bez DPH

Všechna Ferrari na sebe odjakživa poutala pozornost. Strhující vzhled si zachoval i model Italia. Jeho propracované křivky ale nejsou "jen tak". Aby měl supersport co nejlepší jízdní vlastnosti, hraje podstatnou roli i aerodynamika. Tak například vpředu najdete dvě karbonová křídla, která při nízkých rychlostech chladí brzdy vozu, při vyšších posílají vzduch tím správným směrem, aby auto přitlačil k zemi. Vidlicový osmiválec s atmosférickým plněním je uložený uprostřed za hlavami cestujících.

Mohou se z něj těšit pohledem do zpětného zrcátka díky prosklenému krytu. Jakmile na volnoběh prošlápnete plyn a motor se zhoupne ve svém uložení, ručička létá po velkém ciferníku otáčkoměru nahoru a dolu tak rychle, že ji skoro nemáte šanci postřehnout. Přitom je schopna zastavit se až na devíti tisících otáčkách za minutu. Je to slib, že s tímto autem si na silnici užijete nezměrné množství adrenalinové zábavy. Jízda po dálnici ukazuje, že tohle auto je pro svého majitele velmi nebezpečné. Tedy pokud je řeč o jeho bodovém kontě.

Přijít o řidičský průkaz se dá totiž během několika málo sekund. Vždyť z nuly na 100 km/h zrychlí za 3,4 sekundy. Řev motoru, který vás přitom obklopí, je tak návykový, že ho nechcete přerušovat zpomalením. Obzvlášť od 4000 otáček výše jde o symfonii pro osm válců a trojici znělých výfuků. Je doplněna o "prásknutí" do výfuku, o které se stará blesková dvouspojková převodovka se sedmi stupni. Palubní počítač tu funguje trochu jinak než v obyčejném autě. Zatají vám totiž průměrnou spotřebu, místo ní ukáže maximální dosaženou rychlost během cesty.

Hračka pro muže

Jakmile italský supersport projíždí lesy, jízda dostává další rozměr. Hustý porost totiž odráží zvukové vlny zpět. Stačí si tak pootevřít okénko a hrát si s plynovým pedálem. Jsou tu ovšem i jiné hračky. Na volantu najdete volič, kterému se říká Manettino. Lze si vybrat z nabídky od standardní jízdy přes sportovní, závodní až po absolutní vypnutí elektroniky.

Největší zábava je s Ferrari 458 Italia v závodním režimu. Reakce na sešlápnutí plynu je ještě rychlejší. Stupně volíte hořčíkovými pákami pod volantem a přeřazení trvá ještě kratší dobu. Sportovní karbonový volant bezchybně přenáší k řidiči informace o tom, co se děje pod předními koly. Stačí jemně naznačit směr a auto se poslušně vrhá do první šikany. Ferrari umí vykroužit zatáčku takovou rychlostí, že tomu nebudete chtít zprvu ani uvěřit.

Odstředivá síla vám přitom začne tlačit na hlavu a budete si připadat jako pilot ve Formuli 1. Jakákoli chyba při jízdě v plném provozu vás ale přijde velmi draho. Jenže vysoká cena k životnímu stylu s Ferrari v garáži patří. A divit se, že jeho obrovské keramické brzdy stojí stejně jako slušně vybavená Škoda Fabia, by bylo trochu pošetilé.

Jan Markovič


Ferrari 458 Italia není nejnovější model automobilky se vzpínajícím se koněm ve znaku. Jenže než se takový extrémně drahý a velmi žádaný vůz dostane na české silnice, uplyne hodně času. Teď se ale čeští motoristé konečně dočkali a k mání je supersport s italskou značkou. Ekonom neodolal a zdaleka nepřehlédnutelný žlutý testovací stroj vyzkoušel.

V závodním režimu je s Ferrari největší zábava. Sportovní volant informuje o situaci pod předními koly.

Ferrari má nepřehlédnutelný design, žlutá barva testovacího modelu jeho nápadnost v očích řidičů ještě zvyšuje.

Sportovní sedačky jsou potažené špičkovou kůží. Tělo jezdce v zátačce podrží.

Ovladač Manettino volí jízdní režimy. Lze přes něj vypnout stabilizaci.

Otáčkoměr dominuje palubní desce. Rychlost najdete na obrazovce.

Keramické brzdy jsou u Ferrari samozřejmostí. Foto: Zuzana Ptáčková

Související