Město pro byznys 2011

Jihočeský kraj:

1. Třeboň (vloni 3.)

2. Písek (1.)

3. Jindřichův Hradec (11.)

Třeboň zažívá poměrně úspěšné období. Minulý týden získala titul Nejlepší lázeňské místo a Nejlepší lázeňské zařízení roku, ve středu k němu přidali prvenství v regionálním kole srovnávacího průzkumu Město pro byznys v Jihočeském kraji.

Oproti minulému roku si město polepšilo ze třetího místa na první. K triumfu Třeboni pomohla nízká míra nezaměstnanosti, která je s 5,4 procenta jednou z nejnižších na jihu Čech.

Město se také zapojilo do projektu Města v rozletu, kde spolupracují s trojicí rakouských radnic. „Jsme orientováni hlavně na turistiku a cestovní ruch a snažíme se, aby podmínky pro podnikatele byly co nejlepší,“ říká starosta Třeboně Jiří Houdek. S tím však nesouhlasí někteří podnikatelé. „Osobně si myslím, že přístup radnice k firmám by se mohl zlepšit,“ myslí si Karel Hanyk, ředitel společnosti U+M Servis na výrobu a prodej zemědělské techniky.

„Vítězství v průzkumu chceme využít k tomu, abychom do regionu nalákali  více podnikatelů,“ uzavírá Houdek. Zároveň by chtěl změnit také webové stránky radnice, jelikož v této kategorii Třeboň v průzkumu propadla. Do budoucna město plánuje opravy silnic, výstavbu golfového hřiště a oživení historického centra města.

Skokan roku

Loni první Písek klesl o jednu příčku níže. Místostarosta Vojtěch Bubník při přebírání stříbrného ocenění uvedl, že se radnice snaží podnikatelům především nepřekážet a vycházet jim vstříc v jejich přáních. Velmi dobře si město vedlo v oblasti kvality veřejné správy, která hodnotí mimo jiné počet strážníků, kapacitu mateřských škol či elektronickou komunikaci radnice.

Třetí Jindřichův Hradec by zasloužil označení „skokan roku“, protože v loňském ročníku obsadil až 11. místo. Starosta Stanislav Mrkva přiznává, že od loňska kompletně změnili fungování radnice. „Jsem rád, že se to projevilo v průzkumu,“ uvedl při vyhlašování. Město letos bodovalo hlavně v oblasti kvality veřejné správy a lokality.

Unikátní průzkum Město pro byznys hodnotí 205 měst a 22 pražských obvodů podle 50 kritérií v šesti oblastech podnikání. Partnery srovnávacího průzkumu, jenž vyhlašuje týdeník Ekonom, jsou zpracovatel výzkumu agentura Datank a společnost Eurovia CS.


Foto: Vítězové Ceny týdeníku Ekonom Město pro byznys Jihočeského kraje 2011:

 

Zleva: Místostarostka Písku Hana Rambousová a písecký místostarosta Vojtěch Bubník (2. místo), starosta Třeboně Jiří Houdek a místostarostka Terezie Jenisová (1. místo Města pro byznys Jihočeského kraje 2011) a starosta Jindřichova Hradce Stanislav Mrkva (3. místo).

Související