Firma Nivea se ve své poslední reklamní kampani nechtěla spoléhat jen na hebkou pleť. Místo toho tvrdila, že její krém »civilizuje«. Ke znázornění tohoto efektu si vybrala muže tmavé pleti. Zobrazila ho, jak čistý, ostříhaný a oholený odhazuje svůj původní zjev - vousatou hlavu s afrem.
Na sociálních sítích to vyvolalo vlnu odporu. Lidé reklamu odsoudili jako rasistickou.
Firma reklamu téměř vzápětí stáhla a omluvila se. Kampaň jí sice přinesla pozornost, ta ale imagi značky neprospěla. A Nivea teď bude muset svůj obrázek v očích veřejnosti vylepšovat.
Chcete číst dál?
Ještě na vás čeká 90 % článku.
S předplatným získáte
- Web Ekonom.cz bez reklam
- Možnost sdílet prémiový obsah zdarma (5 článků měsíčně)
- Možnost ukládat si články na později
Odesláním objednávky beru na vědomí, že mé osobní údaje budou zpracovány dle Zásad ochrany osobních a dalších zpracovávaných údajů, a souhlasím se Všeobecnými obchodními podmínkami vydavatelství Economia, a.s.
Beru na vědomí, že budu dostávat obchodní sdělení, týkající se objednaných či obdobných produktů a služeb společnosti Economia, a.s. Odmítnout zasílání
Můžete si prohlédnout kompletní nabídku,
která obsahuje i tištěné vydání.
Pokud potřebujete poradit, napište nám, nebo zavolejte na +420 233 071 111
Pokud potřebujete poradit, napište nám,
nebo zavolejte na +420 233 071 111