Češi jsou s krátkými přestávkami už více než rok vystaveni předvolební kampani politických stran. Začala před později zrušenými sněmovními volbami na podzim 2009 a skončí za dva týdny, kdy si voliči vyberou své zástupce do vedení radnic a do třetiny senátu.
Jaká vůbec je současná předvolební kampaň? Poučili se politici z toho, co před sněmovními volbami na voliče nezabralo? Po zahájení kampaně je patrné, že kandidáti nyní často sázejí na humor jako v případě primátora Brna Romana Onderky (ČSSD), který nechal v předvolebním klipu mluvit za sebe psa nebo pražského radního Rudolfa Blažka (ODS). Ten hraje fotbal s celou rodinou a snaží se voličům přeneseně dokázat, že ctí pravidla hry.
Jiní se zase profilují jako tvrdí a rázní. Mostecká ČSSD například musela po nátlaku z ústředí strany stáhnout billboardy s kontroverzním sloganem:"Proč bych měl litovat, že jsem ve svém domově národnostní většinou?". Miloslav Šlouf ze Strany práv občanů - Zemanovci zase po Praze slibuje, že z metropole vymete feťáky.
Jaká je a jaká by měla vlastně být tato předvolební kampaň? Jak se liší od kampaně do voleb do sněmovny? Jak to dělají jinde? A nejsou už Češi unavení tím, jak se jim politici neustále vtírají do životů? Nejen na to jste se mohli ptát Daniela Köppla od 11:00.
Kouzlo dvojsmyslu: TOP 09 chce šetřit, Tůma na billboardu ale slibuje opak
Billboard kandidáta na pražského primátora zní dvojznačně: Má odkazovat na současnost, ale vypadá jako předvolební slib
28. 9. 2010 ▪ 2 min. čtení