Příchod prázdnin znamenal letos pro cestovní kanceláře výrazný nárůst prodeje zájezdů k moři. Zatímco před sezonou kanceláře omezovaly nasmlouvané kapacity kvůli nízké poptávce, nyní si zájem pochvalují. Vyplývá to z ankety ČTK. Přesto rok zřejmě skončí s až pětinovým meziročním propadem.
"Ve druhém červnovém týdnu měla naše kancelář letos poprvé vyšší prodeje než v předcházejícím roce. Tento trend nadále pokračuje, v hlavní sezoně jsou prodeje v průměru o deset procent vyšší," uvedl mluvčí CK Fischer Daniel Plovajko. Podle něj tak červenec snižuje propad z prvních pěti měsíců roku.
"Zájem je v současné době ohromný, po velkém návalu klientů, kteří chtěli využít dvou volných svátečních dnů bez nutnosti brát si v práci dovolenou, pokračuje i nyní," sdělil marketingový ředitel CK Alexandria Petr Šťastný.
Cestovky mají nyní prodáno zhruba 80 procent letních zájezdů, což je podobné jako loni touto dobou. Ovšem kvůli odřeknutí části kapacit na jaře jsou podle nich slevy v prodejích na poslední chvíli menší než loni, rovněž nabídka je užší. Ještě v červnu se přitom ceny dostaly na rekordně nízkou úroveň, nyní už to ale neplatí.
"Co se týká současné hlavní sezony, rozdíl v cenách oproti loňskému roku není tak výrazný, a to díky zvýšené poptávce," řekl marketingový ředitel Čedoku Tomáš Brejcha. Největšímu zájmu se podle něj těší Chorvatsko, kam se rekreanti dopravují především vlastními vozy a autokary, Itálie, Turecko, Bulharsko a Egypt.
Poptávka po exotických dovolených slábne. Cestovky zlevňují o tisíce - čtěte ZDE
Dovolená na obzoru: Na co si dát pozor, aby vás cestovka nenapálila? - čtěte ZDE
Cestovní kanceláře loni doplatily na hospodářskou krizi a s ní spojené všeobecné šetření. Letos se na poptávce výrazně projevily nepokoje v Řecku a uzávěry letového prostoru kvůli popílku z islandské sopky.