Část pražského okruhu
 
ZVĚTŠIT MAPU
Pražský okruh

Základní fakta o nové části
· 23 km novostavby Slivenec – Lahovice – Vestec – Modletice
· komplexní rekonstrukce 7 km dlouhého úseku Třebonice – Slivenec
· 2,5 km dlouhá estakáda přes Berounku a Vltavu
· 1,7 km dlouhý tunel Lochkov
· 1,9 km dlouhý tunel Cholupice
· 425 m dlouhý most přes Lochkovské údolí
· moderní liniové řízení dopravy
· dvě rozsáhlá mimoúrovňová křížení – u Modletic (D1) a Zbraslavi

Jihozápadní část pražského okruhu, která propojí plzeňskou dálnici D5 a brněnskou dálnici D1, se otevře 20. září. Vyplývá to z harmonogramu stavby, který aktuálně schválilo Ředitelství silnic a dálnic v tiskovém prohlášení. Spojka o délce 23 kilometrů má výrazně ulevit dopravě v hlavním městě.

Současné úpravy na dálnici D1, které souvisí s dotavbou nového úseku, způsobují na klíčové české tepně téměř každodenní kolapsy.

"Otevření této stavby je nejvýznamnější dopravní počin posledních let. Úsek příznivě ovlivní dopravní situaci nejen v jižní části Prahy, protože urychlí provoz a značně uleví od tranzitního provozu Jižní spojce a Barrandovské spojce, ale i v celém středočeském regionu díky propojení plzeňské a brněnské dálnice," uvedl generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

Nová dálnice mezi Slivencem a Modleticemi je aktuálně největší silniční stavbou v České republice. Její součástí je například 2,5 kilometru dlouhá mostní estakáda přes řeky Berounku a Vltavu, dva téměř dvoukilometrové tunely Cholupice a Lochkov nebo dvě velké mimoúrovňové křižovatky, jedna s výpadovkou na Příbram, druhá s D1.

Náklady činí zhruba 18 miliard Kč bez daně z přidané hodnoty. ŘSD zároveň komplexně opravuje navazující úsek Třebonice - Slivenec z roku 1983. Termín otevření nové spojky se několikrát posunul řádově o měsíce, v poslední době ŘSD mluvilo o konci léta. Za zpožděním stojí mimo jiné letošní dlouhá a tuhá zima.

Veřejnost bude mít těsně před zprovozněním jižní části Pražského okruhu možnost seznámit se s celou trasou při dni otevřených dveří. Ten se uskuteční v sobotu 18. září 2010 v oblasti nejdelšího mostu u Zbraslavi; podrobnější informace týkající se organizace akce budou zveřejněny později.

Na nový úsek jen se známkou

V momentě, kdy se začne jezdit po novém úseku, bude ale také začleněn mezi ministerstvem dopravy zpoplatněné komunikace. Mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka pro iHNed.cz potvrdil, že platit se začne po spojení celého úseku od R6 k D1.

"Jde od další komunikaci dálničního typu a proto nic už nebrání zpoplatnění této komunikace. Jde de facto spojení od dálnice D5 k dálnic D1," řekl Hanzelka.

Již nyní by totiž mohly být poplatky vybírány na úseku od R6 do Slivence. Zatím nebudou zpoplatněny části vnějšího okruhu u Černého mostu a propojení mezi silnicemi R6 a R7 ted u Ruzyně

 


PODÍVEJTE SE KDE SE V PRAZE BUDE PLATIT MÝTNÉ
(článek pokračuje pod mapou)

 

Hospodářské noviny loni v polovině listopadu napsaly, že se zpoplatněním pražského městského okruhu od počátku letošního roku počítá novela vyhlášky ministerstva dopravy, kterou resort poslal k připomínkování.

Pražskému magistrátu se to ale nelíbilo, protože se obával, že řidiči bez známek začnou jezdit po nezpoplatněných místních komunikacích. A tak ministerstvo posunulo termín zpoplatnění až na konec léta, kdy bude celý úsek uveden do provozu.