Zájem o luxusní počítačové myši z pravé kůže či posázené krystaly stoupl loni podle obchodníků o 100 procent. Za počítačovou myš, která stojí běžně kolem 200 korun, jsou někteří jedinci ochotni zaplatit až půl milionu korun. Tedy zhruba tolik, jako za osobní automobil střední třídy.

Nejdražší počítačovou myš na světě vyrobenou z 18karátového zlata a posetou 59 brilianty od výrobce si zatím v Česku od roku 2006 koupili jen dva lidé. "Mnohem větší zájem je ale ze států východní Evropy. To byl i jeden z impulsů pro švýcarského výrobce Pat Says Now, aby loni otevřel v Rusku svou pobočku," řekla ČTK Šárka Robešová, jednatelka společnosti Kangaroo Communications, která je výhradním zástupcem výrobce v Česku.

Mnohem větší zájem je o levnější, ale ve srovnání s běžnou počítačovou myší stále několikanásobně dražší myšky posázené Swarovského krystaly. Ty stojí kolem 2000 korun a v Česku se jich prodá několik desítek do roka. "Během posledního roku sledujeme odliv od levnějších k luxusnějším modelům. Vidím tady trend sledovat značkové zboží, lidé berou počítačové příslušenství stále více jako módní doplněk," řekla Robešová.

Typickým majitelem luxusních myšek jsou podle ní ženy ve věku kolem třiceti let. Jako šperk vypadající zařízení si nejčastěji nadělují, nebo si nechávají nadělovat jako dárek. Prodejci tak usuzují podle toho, že prodeje těchto výrobků před svátkem svatého Valentýna a Vánoci výrazně překračují obvyklý průměr.


Desítky kusů ročně se v Česku prodá také stylových myší s koženým povrchem. V limitované edici speciálně navržené pro značku Hugo Boss bylo vyrobeno 1000 kusů. Překvapivě si je nekupují jen muži, ale líbí se i ženám, dodala Robešová.

Na většinu módních počítačových myší lze na zakázku nechat vyrobit jmenovku, a získat tak originální výrobek. Toho využívají především velké firmy, které si nechávají nové myši pro své zaměstnance potiskovat svým logem.