Řidiči, kteří využívají dálnici D1 se v dohledné době nedočkají slibovaných nových technologických prvků, které mají zvýšit bezpečnost a "propustnost" nejvytíženější české komunikace.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) připouští, že projekt liniového řízení dálnice D1 (v první fázi v blízkosti Prahy a Brna) nabírá zpoždění. "Odhaduji to nyní na dva až tři měsíce," uvedl v rozhovoru pro týdeník Ekonom šéf ŘSD Alfred Brunclík.
Odmítá ale informace z kuloárů, podle nichž byly veškeré práce zabezpečované firmou Kapsch pozastaveny a hledá se jiné řešení. "Ano, diskutujeme s odborníky z ČVUT o možných úpravách, ale k zastavení prací určitě nedošlo," hovoří Brunclík o projektu, který si i s DPH vyžádá tři miliardy korun a i mnohými odborníky je označován za výrazně předražený.
V první fázi už bylo na dálnici D1 na konci loňského roku osazeno 22 informačních tabulí. Hlavní komplikací je nyní skutečnost, že zkrachoval dílčí tendr, jehož účelem bylo vybrat dodavatele proměnných dopravních značek. Cenové požadavky firem AŽD a Eltodo byly podle ŘSD příliš vysoké, proto se rozhodlo je neakceptovat.
"Teď uvažujeme, jak dál, smlouva s Kapschem s takovýmto výsledkem nepočítala. Nevylučuji, že půjdeme nějakou úplně jinou cestou," naznačuje Brunclík.

(jpš)

Související