Český trh výstavních a veletržních akcí se konsoliduje. Tak zní závěr analýzy Společenstva organizátorů veletržních a výstavních akcí (SOVA) za rok 2007, kterou má týdeník Ekonom k dispozici. V loňském roce připravilo pětatřicet organizátorů zhruba 196 různých akcí, což znamená ve srovnání s předchozím rokem pokles v obou parametrech.

V roce 2006 totiž v České republice proběhlo 218 výstavních akcí, které připravilo 36 organizátorů. Ještě znatelnější je pokles při srovnání s koncem devadesátých let: tehdy 61 organizátorů nachystalo 263 nejrůznějších veletrhů a výstav.

Celkem přišlo loni na česká výstaviště téměř 2,9 milionu návštěvníků, což je nejnižší číslo za posledních pět let. »Davy lidí jsou minulostí,« potvrdil Ekonomu vedoucí komunikace firmy Veletrhy Brno David Pokorný. »Veletrhy byly dříve jediným oknem do okolního světa. Se společenskými změnami a možnostmi získávání informací tato vyhlídková funkce mizí, a to je dobře. Vytváří se tak prostor pro budování kvalitního B2B komunikačního nástroje, kterým veletrhy od podstaty jsou,« myslí si Pokorný.

Nejúspěšnější je podle analýzy SOVA  společnost Veletrhy Brno, a to jak do velikosti plochy, tak  i do počtu vystavovatelů a návštěvníků. Do první pětky se pak vešla ještě českobudějovické výstaviště, pražské Incheba a ABF nebo výstaviště Flora Olomouc.

 

Více informací přinese týdeník Ekonom, který vychází ve čtvrtek 30. října.

 

Hana Filipová, týdeník Ekonom

Související