Posílily vaše firmy v posledních měsících v důsledku pandemie svou pozici v online prodeji? Budete dále více sázet na e-commerce?

Vy osobně jste začal/a více nakupovat na e-shopech a budete v tom pokračovat, nebo se vrátíte do kamenných prodejen?

Internetové obchody na vzestupu

Magdalena Souček
Magdalena Souček
vedoucí partnerka EY v České republice
Semináře pro klienty i studenty jsme ze dne na den přesunuli do online prostředí. Spustili jsme řadu nových projektů jako jsou interaktivní setkání Byznys s EY Live s úspěšnými českými podnikateli, nebo projekt Rychlá rada, velká pomoc. Naši zkušení konzultanti během hodiny zdarma radí v pěti oblastech – finance, zaměstnanci, COVID programy, daně a IT bezpečnost. Já osobně preferuji kamenné prodejny, avšak nenakupuji cíleně. Ideální situace nastane, když nic nehledám, ale náhodou mě něco zaujme. Pak ráda výrobek vyzkouším. Tohle mi e-shop nikdy nenahradí.
Kvido Štěpánek
Kvido Štěpánek
byznysmen a majitel firmy Isolit‑Bravo
Ano, firemně jsem v e-prodeji bezpochyby posílili.Soukromě také, ale na e-shopu u nás nakupuje výhradně manželka.
Radek Špicar
Radek Špicar
viceprezident Svazu průmyslu ČR
ANO
Jakub Juhaňák
Jakub Juhaňák
výkonný ředitel James Cook Languages
Náš business se ze dne na den zastavil. Byli jsme nuceni překlopit veškeré vzdělávací aktivity do online prostředí. Nyní běží 80 % kurzů v on-linu, což se v podstatě rovná navýšení prodejů o 80 %. Klienti, kteří dříve trvali na F2F vzdělávání si vyzkoušeli něco nového a zjistili, že se jim to líbí. Na základě průzkumu mezi našimi zákazníky by velká většina z nich ráda pokračovala v on-line prostředí i do budoucna.

Relativně hodně jsem nakupoval na e-shopech už před Coronou a v tomto trendu pokračuji i nadále. Věci, které si potřebuji "osahat" budu dále kupovat v kamenných prodejnách.
Karolína Topolová
Karolína Topolová
generální ředitelka AAA Auto
Ano, on-line prodej ojetých vozů pro nás byl po dobu pěti týdnů, kdy byly z rozhodnutí vlády uzavřeny všechny maloobchodní provozovny, jediným prodejním kanálem. Dařilo se nám takto obsloužit až 350 kupujících týdně. Přitom do té doby jsme běžným zákazníkům v České republice prodávali vozy bez nutnosti návštěvy provozovny jen okrajově. E-komerci chceme podporovat i nadále, vnímáme jí jako možný prostor k dalšímu zvýšení růstu objemu prodejů i po konci opatření proti koronaviru a jako pojistku pro další podobné krize. V osobním životě využívám e-shopy standardně již delší dobu.
Miroslav Jandečka
Miroslav Jandečka
řídící partner, poradenská společnost BDO
Ano, význam prezentace nabídky našich služeb všemi e-kanály roste exponenciálně, nikdy v minulosti nám nepřišlo tolik poptávek a nezasílali jsme tolik nabídek bez jakéhokoli osobního setkání. Klienti tak šetří mnoho času, dochází ke zrychlení, nabídky na komplexní služby v rozsahu desítek zemí musí být připraveny obratem, smlouva je uzavřena dřív, než v minulosti docházelo k prvnímu setkání a seznámení se.
Osobně bych nejradši nenakupoval vůbec, bohužel musím, a pokud to jde, kamenné prodejně se vyhnu. Trpím však, když kvůli drobnosti dostanu velký balík vycpaný plasty a omotaný lepenkou.
Evžen Korec
Evžen Korec
generální ředitel firmy Ekospol
Byty nejsou jako jiné zboží, které lze bez problémů prodávat online. Zájemci si chtějí byt prohlédnout a být v osobním kontaktu se svým makléřem. Stejně tak výběr zařízení interiérů nelze dělat přes internet, klienti si chtějí vybrané materiály vždy nejprve „osahat“ v naší vzorkovně. Osobní přítomnost je nutná též při podpisu rezervačních a kupních smluv. E-commerce proto v developmentu a při prodeji bytů nemá velkou budoucnost. My i v budoucnu zůstaneme u fyzických schůzek, které jsou osobnější. Já jsem tak vytížený, že jinak než na e-shopech už dávno nenakupuji.
Šárka Litvinová
Šárka Litvinová
spolumajitelka společnosti Asiana
Pro nás, tedy pro portál Letuška.cz, je to otázka poněkud cynická. Pandemie naše prodeje letenek prakticky zmrazila. Naštěstí je již červen a nejhorší za námi. Letuška.cz na své 19. narozeniny zase ožívá zájmem cestovatelů.

Pro mě osobně se způsob nakupování předmětů osobní spotřeby nezměnil.
Jaroslav Řasa
Jaroslav Řasa
zakladatel ABRA Software
Samozřejmě. Zároveň naše zákazníky významně podporujeme službami a produkty ABRA Gen i ABRA Flexi v rychlém a hladkém přechodu všeho, co jde, do online. Týká se to jak jejich e-commerce řešení, tak vnitřních procesů ve firmách, podporujících práci na vzdálenost. K tomu jsme připravili i řadu nových produktů, které jdou naproti potřebám moderních firem.

A osobně kombinuji e-shopy i kamenné obchody podle toho, o jaké zboží jde.
Související