Je pro vás v byznysu důležité, jak se lidé oblékají? V čem sami chodíte do práce a na pracovní schůzky?

Je pro vás v byznysu důležité, jak se lidé oblékají? V čem sami chodíte do práce a na pracovní schůzky?

Šaty dělají člověka! Proto nikdy neuškodí volit oblečení odpovídající situaci, a to ať už se účastníte společenské či kulturní akce nebo například konference.
Určující je pro mne příležitost. Nechci být ani "overdressed" ani "underdressed". Oblečení volím podle příležitosti. Zvyklosti "casual Friday" nepraktikuji.
Styl, kterým se lidé nejen v byznyse oblékají, je určitě důležitý. Na schůzky chodím převážně „byznysově“ oblečený, někdy volím dress code „business casual“.
Měla by platit jistá upravenost a elegance, které lze dosáhnout různě. U mě většinou business casual, miluji košile, výjimečně oblek, trička na sport a relax.
Všímám si spíše toho, jak se lidé chovají, nikoli jak se oblékají, nicméně určitá elegance jistě přispěje k celkovému dojmu, ale ta nespočívá v obleku.
Zevnějškem dáváme najevo vkus, cit pro situaci, svou jedinečnost. Když prezentujeme firmu, je nutné zevnějškem (ovšem i vystupováním) reflektovat její hodnoty.
I "hloupý hadry" signalizují typ osobnosti, míru jejího vkusu a citu pro prostředí. Bavím se tak tím, kdo je pod slupkou. Jako konzerva chodím do práce v kvádru.
Jindřich Fikar
Jindřich Fikar
majitel čokoládovny Fikar
99 % pracovního či jednacího času kvalitní rifle a triko či košile, 1 % času oblek. Za firmu, kterou reprezentuji, mluví odvedená práce a ne nažehlený manažer.
Hana Gawlasová
Hana Gawlasová
partnerka a vedoucí oddělení digitálního práva v advokátní kanceláři Deloitte Legal
Ano, oblečení je součástí společenského vystupování, (nonverbální) komunikace a respektu k okolí. Pro mě a mojí práci to znamená business nebo business casual.
Martin Štrupl
Martin Štrupl
generální ředitel Hamé
Od jisté doby a v souladu s firemní kulturou a mojí osobní image nenosím kravaty. Jinak se oblékám dle příležitosti, nálady a počasí.
Radim Bureš
Radim Bureš
manažer oddělení forenzních služeb a podpory integrity EY
Je to důležité nejen v byznysu. Úředník nemá po ministerstvu chodit v papučích a ani "nevládkář" nemusí vypadat jako po 14 dnech v buši.
Radek Špicar
Radek Špicar
viceprezident Svazu průmyslu ČR
Důležité to bohužel je. Osobně mám ale čím dál větší problém se tomu přizpůsobovat a nechodit v neformálním oblečení i na pracovní schůzky.
Mirko Kalous
Mirko Kalous
Okin Group
Je důležité, aby oblečení nepůsobilo zanedbaně. Já se přizpůsobuji zákazníkům, k některým chodím v obleku s kravatou, k některým v džínách a triku.
Oblečení je součástí mimoslovní komunikace, a tak je důležité vysílat pozitivní signály. Je třeba se ale přizpůsobit situaci, pro mě to je mix casual a business.
Jedná se v našem případě o B2B. Proto formální oděv je na místě.
Kvido Štěpánek
Kvido Štěpánek
byznysmen a majitel firmy Isolit‑Bravo
Nechodil bych otrhaný, ale džíny a tričko považuji za normální. V obleku se necítím dobře a lepšího člověka ze mne ani z nikoho jiného neudělá.
Dalibor Dědek
Dalibor Dědek
podnikatel
Oblečení by mělo odpovídat konkrétní situaci. Já chodím převážně v košili a kalhotách, na důležité schůzky v saku.
Arthur Braun
Arthur Braun
advokát a managing partner v bpv Braun Partners
Vnímám slušný oblek jako projev respektu vůči našim klientům, proto má i nadále svůj význam, a to přestože radši chodím do kanceláře v džínách.
Barbora Daňková
Barbora Daňková
jednatelka pro vývoj diagnostických produktů, jednatelka TCC online
Drahý oblek z líného hlupáka úspěšného leadera neudělá, nicméně zanedbaný zjevem také něco říká. Jsem žena - chci se líbit :o). Obvykle volím business casual.
Martin Lipert
Martin Lipert
zakladatel eReading.cz, CEO v Team Business, s.r.o.
Způsob oblékání je ten nejprimitivnější způsob kamufláže osobnosti. Bohužel na něj dávám s roky čím dál tím větší váhu.
Jiří Stabla
Jiří Stabla
zakladatel Konopných lékáren, Konopne-lekarny.cz, Stabla
Oblečení pro mně hraje velkou roli. Nenosím, co se mi nelíbí nebo abych zapadl. Jsou dny, kdy si na sebe vezmu tričko. Podobně laděných obchodníků přibývá.
Karolína Topolová
Karolína Topolová
generální ředitelka AAA Auto
Do práce, kde trávím většinu času na firemních poradách, se oblékám ve stylu business casual. Reprezentativní vzhled je důležitý, avšak komfort je nezbytný.
Evžen Korec
Evžen Korec
generální ředitel firmy Ekospol
Dress-code považuji za buzeraci. Zaměstnanci Ekospolu jsou natolik rozumní lidé, aby věděli, jak se obléci na běžný pracovní den, tak i na jednání s klienty.
Tomáš Prajzler
Tomáš Prajzler
Regionální ředitel Talentor Advanced Search
Jsme zvyklí na to že se v různých prostředích lidé různě oblékají a když jdeme za klienty, snažíme se přizpůsobit. Do banky v obleku, do IT start-upu casual...
Z oblečení a doplňků poznám, zda proti mně stojí člověk nad věcí, neprůbojný introvert nebo egoistický aspirant. Mám rád kalhoty s košilí, někdy doplním sakem.
Libor Malý
Libor Malý
zakladatel serveru Jobs.cz
Pro mne je podstatné, zda se lidi cítí dobře. Pokud se někdo cítí dobře v obleku s kravatou, tak proč takhle nechodit ?
Jaroslav Řasa
Jaroslav Řasa
zakladatel ABRA Software
Není to kritické, na druhou stranu upravený člověk dává najevo svému okolí, že si ho váží. Jsem z IT, takže business casual style, košile, sportovní sako.
Související