Česko stárne, za 30 let tu má být dvakrát víc seniorů než dnes. Je to pro vás (čistě byznysově) spíš problém, nebo příležitost? A jak se stárnoucím zákazníkům přizpůsobujete?
Česko stárne, za 30 let tu má být dvakrát víc seniorů než dnes. Je to pro vás (čistě byznysově) spíš problém, nebo příležitost? A jak se stárnoucím zákazníkům přizpůsobujete?
Pro nás jako vzdělávací společnost je to příležitost. V rámci našich projektů se intenzivně věnujeme otázce celoživotního vzdělávání a mezigenerační spolupráce.
V oboru jsem v kontaktu hlavně se zkušenými pracovníky ve starším produktivním věku a tento trend jsem výrazně nepozoroval. Možná je to i tím, že já sám stárnu.
Příležitost. Stárnutí populace je strategicky významný fenomén pro byznys i veřejný sektor, a pro nás - strategické manažery a poradce - tudíž chlebem.
Pro e-knihy (jako zbytný statek) je nutná především pozitivní ekonomická situace ve společnosti. Demografická křivka pro nás (všechny) tedy není ideální.
Chceme držet věkový průměr okolo 42 let, což je pro nás optimální. Stárnoucí zákazník není pro nás hlavní, důležitý je ten, který nás chce a je bonitní.
Každá změna přináší nové příležitosti pro byznys. Už dnes při vývoji inteligentních řešení pro města bereme v úvahu aktuální věkovou strukturu obyvatelstva.
Zatím je to pro nás spíš obtíž - ačkoli populace stárne, větší část zaměstnavatelů nové zaměstnance nad věkovou hranici 50-55 let příliš zaměstnávat nechce...
Opravdu čistě byznysově je to pro nás spíše dobrá zpráva. Senioři tvoří velmi významnou část našich zákazníků.
Naše technologie a systémy pro řízení dokumentů zjednodušují lidem práci i život., stárnoucí populace určitě ocení naše řešení určená pro veřejný sektor.
Pro nás je to příležitost – na trh jsme uvedli unikátní vozidlo Elbee, které je určeno pro vozíčkáře – a těch statisticky se stárnoucí společností přibývá.
Bude to obrovský problém nejenom kvůli důchodům, ale i z hlediska atmosféry v podnikání a v zemi celkově, obávám se, že už nebude otevřená kreativitě a změnám.
Naše vysoká škola již nyní nabízí možnosti vzdělávání pro všechny generace, takže je to příležitost. V jaké ekonomické kondici ale senioři za 30 let budou?
Je to jistě velká podnikatelská příležitost a na druhou stranu je to velmi smutné. To jsou ty dvě stránky jedné mince, o kterých hovoří Petr Sýkora.
Každý správný podnikatel ví, že problém = příležitost. Jsou to dvě strany téže mince. A to platí i pro DOBREHO ANDELA.Těším se, tou dobou budu pracující senior.
Pro naší skupinu je to příležitost. V portfoliu máme totiž také firmu LCC domácí péče, která poskytuje služby právě pro seniory a nemocné.
I v této situaci vidím příležitost. Byty od společnosti EKOSPOL jsou pro lidi, kteří do penze půjdou za 30 let, tou nejlepší alternativou k penzijnímu spoření.
Je to jednoznačně problém, bude klesat celková koupěschopnost a změní se struktura služeb i spotřebního zboží. Musíme se tomů přizpůsobovat skladbou sortimentu.
Pro Linet je to jistě velká příležitost. Pro seniorské domy dodáváme již dnes lůžka a nově i řešení pro osoby s Alzheimer nemocí za více jak 1,5 mld. Kč.
Související