Překlep někdy vede až k soudu

Když před dvěma lety klientka České spořitelny, která si nepřeje kvůli neukončenému soudnímu řízení být jmenována, poslala omylem peníze na cizí účet, nedokázala si představit, jak tvrdě je bude muset vymáhat zpět. Částku na nákup horského kola tehdy omylem poslala na účet osoby, kterou vůbec neznala. "Žena, na jejíž účet peníze dorazily, je bez rozpaků utratila a odmítala je vrátit," říká. "Nezbylo mi tak nic jiného než se obrátit na soud. Na jeho verdikt do dneška čekám."
Jestliže si klient svou chybu uvědomí, může platbu stornovat. U České spořitelny, stejně jako u ČSOB, ještě v den před datem splatnosti. Ve Volksbank lze podle Lucie Vilímové z jejího tiskového oddělení platbu stornovat i v den její splatnosti.
Pokud si chybu klient neuvědomí a peníze odešle na neexistující číslo účtu, není to až takový problém. Částka by se mu měla do jednoho týdne vrátit.
Největší potíže pochopitelně nastávají v okamžiku, kdy se podaří zaslat peníze omylem na jiný, ale existující účet. V takovém případě mohou nastat podle Lucie Vilímové dvě možnosti. "Neoprávněný příjemce může samozřejmě vrátit peníze sám. Když tak ale neudělá, pak ať pošle plátce na svoji banku písemnou žádost o vrácení omylem zaslané částky. Jeho banka žádost postoupí bance příjemce a ta ji předá svému klientovi. Ten by měl peníze vrátit," říká. Pokud se tak nestane, musí se chybující člověk dožadovat nápravy soudní cestou.