Seznam potenciálně obyvatelných planet se možná téměř zdvojnásobí. Analýza dat z vesmírného teleskopu Kepler odhalila 20 slibných "světů", na kterých by mohly být podmínky vhodné pro život.

Mezinárodní tým vědců z NASA pokračuje v analýze záběrů, které zachytil v letech 2009 až 2013 vesmírný teleskop Kepler. Vědci se zaměřili na 20 exoplanet, tedy planet obíhajících kolem jiné hvězdy než Slunce, na kterých pravděpodobně existují vhodné podmínky pro podporu života.

Pokud vědci své předpoklady potvrdí, zvýší se počet potenciálně obyvatelných exoplanet ze současných 30 na 50.

Exoplanety, které vědci nyní zkoumají, obíhají kolem hvězd podobných našemu Slunci. Délka jejich oběžných drah se pohybuje v rozmezí několika zemských týdnů až měsíců, nejdelší oběhnutí planetě zabere 395 dní, nejkratší pak 18 dní. Velikostí se planety podobají Zemi.

Jednou z nejzajímavějších ze zkoumaných exoplanet je planeta s označením KOI-7923.01, uvedl pro server New Scientist vedoucí týmu Kepler Jeff Coughlin. "Kdybyste si museli vybrat jednu planetu, na kterou byste měli poslat kosmickou loď, tahle není špatná volba," řekl.

Tato planeta je jen o něco menší než Země a oběhnout svou hvězdu jí zabere 395 zemských dní. Podle vědců jí pravděpodobně pokrývá ledová tundra, která ale není tak ledová, aby na ní nemohl existovat život. Planeta je zřejmě dostatečně velká a teplá na to, aby se na ní mohly udržet zásoby vody nezbytné pro život, jak ho známe.

Nižší teplotu této planety způsobuje jednak její větší vzdáleností od hvězdy, kterou obíhá, a jednak také nižší teplota její hvězdy.

Podle Coughlina jsou šance, že jsou objevené planety vhodné pro život, velmi vysoké. Zdůraznil ale, že jeho tým musí ještě provést další šetření. Kvůli předčasnému ukončení fungování teleskopu Kepler a kvůli délce oběžných drah některých z těchto exoplanet nemají vědci k dispozici dostatek záběrů.

Podle Abela Mendeze, vedoucího jedné z laboratoří ze známé observatoře Arecibo, se ale potenciálně jedná o jeden z nejslibnějších objevů planet, na kterých by mohl existovat život. Rozhodující je podle něho právě délka jejich oběhu a podobnost hvězd, kolem kterých obíhají, Slunci.